YouTube, mimo obietnic, wciąż wyświetla przed filmami i w ich trakcie reklamy, które zawierają fałszywe informacje na temat zmian klimatu lub podważają to zjawisko – podaje thedrum.com. Źródło przypomina, że w 2021 roku serwis zobowiązał się, że nie będzie wyświetlał reklam w wideo, które rozpowszechniają takie treści.
Jak czytamy, badacze zidentyfikowali 200 filmów zawierających dezinformację na temat zmian klimatu, które w kwietniu 2023 roku wyświetlono łącznie 78,3 mln razy. Przy wszystkich tych nagraniach pojawiały się treści reklamowe. Źródło podaje, że 100 z tych filmów naruszyło politykę własną YouTube’a, dotyczącą rozpowszechniania dezinformacji.
Marki, których reklamy wyświetlały się przed tymi filmami, to m.in. Costco, Tommy Hilfiger, Nike, Hyundai oraz Emirates – czytamy.
Center for Countering Digital Hate przekazuje, że testy wykazały, że 63 proc. artykułów, które pojawiają się w Google i powielają fałszywe informacje na temat zmian klimatu, również zawiera reklamy.
Google, które jest właścicielem YouTube’a, przyznało, że „egzekwowanie zasad nie zawsze jest doskonałe i firma stale pracuje nad ulepszeniem systemów, aby lepiej wykrywać i usuwać treści naruszające wytyczne” – przekazuje źródło za The Verge.
Guillermo Dvorak, szef działu digital w agencji Total Media, wskazał, że „od lat wiarygodność platform takich jak YouTube i serwisów Mety jest podważana przez takie problemy” – czytamy dalej.
Źródło przypomina, że firmy technologiczne mają kilka miesięcy na spełnienie wymogów dotyczących zwalczania nielegalnych treści i dezinformacji w internecie, określonych w unijnym „akcie o usługach cyfrowych”. (bs)