YouTube udostępni twórcom nowy dodatek MediaKit w YouTube Studio – informuje socialmediatoday.com. Nowe narzędzie pomoże w formułowaniu prezentacji kanału przed potencjalnymi partnerami reklamowymi na platformie – czytamy.
Źródło: socialmediatoday.com
Źródło przekazuje, że nowa forma wyświetlania MediaKit, która wkrótce zostanie udostępniona na karcie BrandConnect w YouTube Studio dla zarejestrowanych użytkowników, zapewni udostępniane podsumowań statystyk odbiorców i widzów kanału twórcy, w tym m.in. subskrybentów, unikalnych widzów, średni czas oglądania wideo.
Źródło: socialmediatoday.com
Dalej czytamy, że na dostępnej liście będzie można sprawdzić bardziej szczegółowe dane o odbiorcach, w tym dane demograficzne i zainteresowania odbiorców. Menedżerowie kanałów będą mogli także wybrać cztery polecane filmy do zaprezentowania w MediaKit. Na liście będą również widoczne wcześniejsze płatne współprace. Te informacje będzie można następnie przeszukiwać według marek partnerskich BrandConnect. Dodatkowo menedżerowie kanałów będą mogli pobrać raporty do pliku PDF i przekazać je potencjalnym partnerom.
Źródło uważa, że jest to przydatne narzędzie, które pomoże youtuberom lepiej zaprezentować potencjalną wartość swoich kanałów, którą można wykorzystać do promocji marki. Dzięki temu łatwiej będzie im uzyskać większą liczbę ofert. Dla reklamodawców będzie to z kolei możliwość zapoznania się z większym wyborem kanałów, w których mogą umieszczać docelowe reklamy, biorąc pod uwagę zasięgi twórców.
YouTube informuje, że nowa opcja MediaKit zostanie udostępniona twórcom w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Kanadzie w ciągu najbliższych kilku miesięcy – przekazuje źródło. (as)