97 proc. „cyfrowych silversów”, czyli osób powyżej 50 lat, które korzystają z internetu, ogląda treści wideo online, a ich ulubionym serwisem z tego typu materiałami jest YouTube – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie SilverTV i Lifetube’a przez IQS dotyczącego konsumpcji treści wideo wśród odbiorców powyżej 50 lat.
Twórcy badania podkreślają, że osoby w wieku powyżej 50 lat charakteryzują się dużą różnorodnością pod względem stylu życia i zainteresowań. Przełamują one wiele stereotypów, takich jak ten o nieobecności osób starszych w świecie cyfrowym. Badanie pokazuje, że silversi korzystają z możliwości, jakie daje internet i często sięgają po treści wideo online.
Wśród osób powyżej 50 lat, które korzystają z internetu, 80 proc. ogląda materiały wideo w sieci regularnie. 46 proc. badanych robi to codziennie, 32 proc. kilka razy w tygodniu, a 10 proc. kilka razy w miesiącu. Silversi najchętniej oglądają wiadomości (68 proc.) i filmy edukacyjno-instruktażowe (47 proc.), a także słuchają muzyki (45 proc.).
Z badania wynika, że „cyfrowi silversi” preferują platformy społecznościowe, które umożliwiają im oglądanie materiałów wideo. Najwięcej respondentów jako serwis, z którego najchętniej korzysta, wskazało YouTube (77 proc.). Na drugim miejscu znalazł się Facebook (65 proc.), a zaraz za nim portale publicystyczne (46 proc.). 33 proc. badanych najchętniej korzysta natomiast z platform VOD, takich jak Netflix czy Player.
Coraz więcej osób powyżej 50 lat, które są aktywne w świecie online, przenosi się sprzed telewizorów do sieci. 46 proc. badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich trzech lat zwiększyła się ich aktywność w internecie kosztem czasu, który spędzali na oglądaniu telewizji. 54 proc. respondentów wskazało jednak, że nie udało im się znaleźć w sieci treści dla siebie. Jak zaznaczają twórcy badania, może być to istotna informacja zarówno dla influencerów, jak i reklamodawców.
(ao)
O badaniu:
Badanie DIY wykonane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 25-29.06.2024 roku. Polacy, Wiek: 50-75, N=800.