Google umożliwia rezerwowanie przestrzeni reklamowej w swoim serwisie YouTube. Ma to pozwolić reklamodawcom na przeprowadzanie szerzej zakrojonych i lepiej dopasowanych kampanii niż te automatyczne. Portal theverge.com podaje, że jednymi z pierwszych testerów nowej możliwości będą amerykańscy politycy, którzy szykują się do wyborów prezydenckich w 2020 roku.
Nowe narzędzie nazywa się Instant Reserve. Jak podaje Google, skorzystać z niego można wyłącznie po skontaktowaniu się z pracownikiem firmy, który sprzedaje reklamy. Kampanie opierające się na rezerwacjach mają minimalne poziomy wydatków, ale będą one różne w poszczególnych krajach.
Google podaje jednak, że łączny koszt kampanii będzie stały. Oprócz standardowych opcji, które oferuje YouTube – takich jak m.in. kilkosekundowe materiały emitowane przed wybranymi przez użytkowników filmami – ma pojawić się też możliwość wykupywania reklam na stronie głównej YouTube’a.
Kandydaci będą mogli rozpocząć rezerwację przestrzeni reklamowej od 15 listopada 2019 roku – informuje theverge.com.
Źródło zwraca uwagę, że jak dotąd amerykańscy politycy wydawali na reklamy na YouTubie mniej niż na promocję na Facebooku. Serwis z filmami, który należy do Google’a, próbuje odwrócić ten trend na swoją korzyść. (mp)