YouTube wprowadza zmiany w celu rozwiązania problemów związanych ze spamem na platformie – podaje techcrunch.com.
Firma twierdzi, że od 31 sierpnia 2023 roku linki pojawiające się w sekcji komentarzy i opisach Shorts nie będą już klikalne.
Jak czytamy, serwis zauważa, że zmiana jest konieczna, ponieważ spamerskie linki mogą prowadzić użytkowników do niebezpiecznych treści, takich jak złośliwe oprogramowanie lub phishing. Ponadto platforma ma usuwać klikalne ikony mediów społecznościowych ze wszystkich banerów kanałów, ponieważ były one również wykorzystywane do oszustw.
Jak wskazuje źródło, YouTube ma już istniejące systemy do wykrywania i usuwania szkodliwych linków, lecz według platformy taka technologia nie jest wystarczająca, by chronić użytkowników.
Źródło zwraca uwagę, że twórcy korzystają z linków, jeśli chcą zarobić na treściach przez polecanie produktów i marek swoim obserwatorom. W związku z tym YouTube zapowiada, że wprowadzi nowe sposoby bezpiecznego umieszczania odnośników na platformie.
Od 23 sierpnia 2023 roku serwis umożliwi umiejscowienie linków na profilach użytkowników, obok przycisku „Subskrybuj”. Linki do stron internetowych lub innych profili w mediach społecznościowych mają spełniać wytyczne dla społeczności YouTube – informuje źródło.
Zmiany będą wprowadzane stopniowo, co oznacza, że nie wszystkie linki zostaną wyłączone od 31 sierpnia 2023 roku – czytamy. (af)