Na YouTubie pojawią się pionowe reklamy, podobne do tych widzianych dotychczas głównie w Instagramie i Snapchacie – informuje serwis thedrum.com. „Ruch ma sens, szczególnie że 70 proc. wyświetleń w serwisie pochodzi z urządzeń mobilnych, a użytkownicy zmieniają swoje zachowanie z powodu popularności Snapchata” – komentuje źródło.
Serwis filmowy jak dotąd ograniczał się do dostosowywania wertykalnych formatów dzięki dodawaniu po bokach czarnych pasów. Nowo zaprezentowana funkcjonalność pozwoli na wyświetlanie spotów bez tych dodatków. Domyślnie materiały będą zajmować ponad połowę ekranu – czytamy. Tak jak dotychczas, będą też linkowały do strony internetowej reklamodawcy.
Źródło: zrzut ekranu ze strony thedrum.com
Jedną z pierwszych firm, które przetestowały nowy format reklamowy, jest Hyundai – informuje thedrum.com. Jak wynika z pierwszych statystyk, wertykalne reklamy w porównaniu do horyzontalnych poskutkowały m.in. 33-procentowym wzrostem wskaźnika świadomości marki.
Wyświetlanie pionowych wideo – opublikowanych przez użytkowników, nie reklam – YouTube wprowadził przy okazji swojego rebrandingu w sierpniu 2017 roku. (mp)