YouTube wprowadza wersję testową funkcji Shorts w Stanach Zjednoczonych. Jak pisaliśmy wcześniej, opcja krótkich filmików do tej pory była stopniowo uruchamiana dla wybranych użytkowników jako odpowiedź na TikToka, który został zakazany w Indiach.
Zobacz więcej: YouTube testuje nową ikonę Shorts i radzi, jak korzystać z opcji
YouTube tłumaczy, że dotychczasowa wersja próbna pokazała, że wielu użytkowników chce korzystać z tej funkcji, a odtwarzacz YouTube Shorts przekroczył 6,5 mld wyświetleń dziennie. Serwis przekazuje, że Shorts będą teraz wprowadzane na szerszą skalę, a portal planuje dodać też kilka aktualizacji, opracowanych na podstawie opinii użytkowników.
Platforma wyjaśnia, że dotychczasowa wersja beta opcji w Indiach pozwalała na łączenie wielu klipów wideo, nagrywanie materiałów z dodatkową muzyką czy sterowanie ustawieniami tempa, a teraz dołączona zostanie możliwość dodania tekstu w określonych miejscach w filmie, a także remiksowania dźwięków.
Źródło: blog.youtube
YouTube wyjaśnia też, że w nadchodzących miesiącach udostępni możliwość korzystania z dźwięków filmów w całym serwisie – co ma pozwolić na pokazywanie i rozpowszechnianie treści, które użytkownicy lubią w portalu. Dowiadujemy się, że dani twórcy „będą mieli jednak kontrolę nad tym procesem i będą mogli zrezygnować z możliwości remiksowania ich klipów”. Oprócz tego serwis współpracuje z partnerami muzycznymi, by stworzyć bibliotekę utworów do Shorts. Czytamy, że do wykorzystania będą czekały „miliony piosenek i wiele katalogów muzycznych ponad 250 wytwórni i wydawców”. Wraz z rozwojem funkcji, biblioteka i liczba partnerów mają stale rosnąć.
Źródło: blog.youtube
Oprócz tego portal planuje ułatwiać korzystanie z opcji osobom, które nie chcą tworzyć takich treści, a jedynie je śledzić. W tym celu wprowadzono m.in. nowy sposób oglądania, który pozwala łatwo przesuwać palcem w pionie od jednego filmu do drugiego. Serwis testuje również dodanie karty Shorts na telefonie komórkowym, która pozwoli na oglądanie klipów za jednym dotknięciem.
Źródło: blog.youtube
YouTube tłumaczy, że Shorts to nowy sposób na tworzenie i śledzenie ciekawych treści, dlatego portal wciąż myśli nad udoskonalaniem tej opcji i zastanawia się nad tym, jak nagradzać twórców, by mogli oni zarabiać na materiałach, które tworzą. (kd)