YouTube zacznie wyświetlać reklamy również przy filmach twórców, którzy nie należą do programu partnerskiego serwisu i na reklamach nie zarabiają – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, aktualizacja warunków korzystania z serwisu zakłada, że nawet gdy publikujący nie chce tego typu treści przy swoich materiałach, YouTube i tak będzie mógł je tam wstawić.
Dowiadujemy się też, że w takim przypadku platforma nie będzie musiała wypłacać wynagrodzenia twórcy, chyba że ten pomyślnie przejdzie proces weryfikacji o uczestnictwo w programie zarobkowym. Dalej czytamy jednak, że nie wszystkim publikującym podoba się pomysł umieszczania reklam przy autorskich materiałach, nawet gdyby mogli na tym zyskiwać finansowo.
Socialmediatoday.com pisze też, że trudno przewidzieć, o ile wzrośnie liczba reklam na platformie w wyniku takiej aktualizacji, jednak zaznacza, że dzięki temu YouTube powiększy swoje możliwości zarabiania, a jednocześnie zapewni reklamodawcom szersze dotarcie do wybranych odbiorców.
Czytaj też: YouTube wprowadza reklamy audio
Dalej czytamy również, że serwis podkreśla swoje stanowisku w sprawie restrykcji dotyczących rozpoznawania twarzy – użytkownicy nie mogą zbierać ani publikować żadnych informacji, które pomogłyby w identyfikacji osób na klipach bez ich zgody.
Wymienione nowe zasady weszły w życie 18 listopada 2020 roku w Stanach Zjednoczonych, a w pozostałych rejonach świata pojawią się w 2021 roku. (kd)