Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie firmy Demo Effective Launching przy okazji tworzenia strategii marki województwa podkarpackiego, region ten kojarzy się przede wszystkim z naturą. Natomiast dla 30 proc. respondentów nie kojarzy się on z niczym – donosi Gazeta Wyborcza Rzeszów.
Województwo podkarpackie najczęściej kojarzone jest z górami, świeżym powietrzem, wolnością i nieograniczoną przestrzenią. Z badania wynika także, że do najsilniejszych marek regionu należą miasta Rzeszów i Przemyśl, Jezioro Solińskie, zamek w Łańcucie oraz Bieszczady. Blisko jedna trzecia respondentów nie miała natomiast żadnych skojarzeń dotyczących Podkarpacia. Jak czytamy, jest to niezły wynik, bo np. w podobnym badaniu dotyczącym Radomia żadnych skojarzeń nie miało 60 proc. badanych.
Za strategię marki i promocji województwa podkarpackiego, przygotowywaną przez firmę Demo Effective Launching, urząd marszałkowski zapłaci prawie 400 tys. złotych. W zeszłym roku takie samo zadanie miała wykonać Agencja Rozwoju Turystyki, jednak zarząd województwa podkarpackiego nie był zadowolony z jej pracy i postanowił szukać nowego wykonawcy. (ks)