Czy każda firma powinna mieć fanpage na Facebooku? Nie – uważają eksperci. „Trzeba wiedzieć, czy wchodząc w social media, wchodzi się na wygodny i miękki dywan, czy w sam środek błota” – czytamy w Pulsie Biznesu.
Zdaniem cytowanych przez Puls Biznesu specjalistów wielu firmom działania w social media mogą zdecydowanie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Facebook stwarza bowiem możliwość natychmiastowego wyrażania i rozprzestrzeniania się negatywnych emocji w stosunku do danego produktu czy firmy. „Na pewno nad tym, czy warto być obecnym na Facebooku, mocno powinni zastanowić się właściciele marek o kiepskiej opinii oraz takich, których grupy docelowe nie korzystają z portalu” – mówi na łamach gazety dr Jan Zając, badacz Internetu z Uniwersytetu Warszawskiego i współtwórca FanPage Trendera, narzędzia do badań Facebooka.
Social media to również niebezpieczna przestrzeń dla firm, które nie mają jeszcze wyrobionej renomy lub nie są gotowe do dialogu z konsumentami, jak np. PKP. Przedstawiciele niektórych branż mogą mieć również kłopoty z pozyskaniem dużej liczby fanów i zapełnianiem tablicy ciekawymi treściami. Wśród nich autor artykułu wymienia m.in. producentów specjalistycznego sprzętu medycznego czy materiałów budowlanych. Zauważa, że najlepiej w social mediach radzą sobie firmy z sektora FCMG, choć Facebook również im może zagrozić kryzysem wizerunkowym, jak to miało miejsce w przypadku koncernu Nestlé. (iw)