niedziela, 17 listopada, 2024

Z zagranicy

Londyński szczyt IPRA
W dniach 2-3 listopada odbędzie się w Londynie coroczny szczyt IPRA. Wśród mówców znajdzie się m.in. Alistair Campbell, były doradca ds. komunikacji Tony Blair’a oraz Nick van Praag, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Banku Światowego. Więcej szczegółów nt. konferencji na stronie IPRA.

PR agencji PR-owskich
Na portalu Ethical Corporation Lisa Roner pisze o roli firm PR-owskich w programach z zakresu CSR. Wskazuje na kontrowersje związane z rolą Hill&Knowlton w trakcie pierwszego konfliktu w Zatoce Perskiej oraz kontraktami Fleishman-Hillard z rządową agendą w Los Angeles. Roner twierdzi, że agencje PR mają problem ze swoim własnym wizerunkiem i powinny się najpierw z tym uporać, ponieważ firmy wierzą, że posłańcy mający wewnętrzne problemy nie są najlepszymi dostarczycielami wiarygodnej informacji.

Swiss PR Award – po raz pierwszy
W pierwszej połowie kwietnia 2006 r. w Davos, najwyżej położonym mieście Szwajcarii, odbędzie się po raz czwarty JuniorCom. Jak podaje portal persoenlich.com, jest to największy kongres młodych profesjonalistów z branż komunikacyjnej, medialnej i marketingowej. Obok tradycyjnych już nagród Medienpreis Davos i Swiss Text Award rozdane zostaną po raz pierwszy Swiss PR Award – nagrody dla najlepszych specjalistów PR. Po rekordowej liczbie uczestników z poprzedniego roku, oczekuje się, że JuniorCom 2006 zgromadzi ponad 300 gości. Aby osiągnąć taki sukces kongres musi przyciągnąć uwagę młodych PR-owców obecnością autorytetów. Dlatego w organizację tego wydarzenia zaangażował się osobiście Hanspeter Lebrument, jeden z największych wydawców prasy w Szwajcarii oraz szef Szwajcarskiego Związku Prasy.

Lobbing na rzecz imigrantów
Republikańscy lobbyści, m.in. Ed Gillespie and Dick Armey, starają się zebrać fundusze w wysokości 3 milionów dolarów na kampanię public relations popierającą ustawę imigracyjną Busha – czytamy na portalu Bloomberg.com. Firma Quinn Gillespie Associates współpracuje z Białym Domem i buduje koalicję liderów biznesu i kongresu na rzecz bezpieczeństwa granic i ekonomii. Koalicja będzie używać zdobytych za darmo oraz opłaconych mediów, jak również oddolnej komunikacji, aby podkreślić ekonomiczne korzyści imigrantów. Jednak wiele z największych amerykańskich firm nie popiera kampanii, ponieważ szczegóły dotyczące planu Busha nie są znane.

Kolejne wyniki badania Trendmonitor
Neues PR Portal prezentuje wyniki kolejnych etapów badania Trendmonitor, przeprowadzanych przez niemiecką firmę news aktuell. Badanie dotyczyło m.in. poziomu zadowolenia z zarobków wśród PR-owców. Co czwarty PR-owiec w Niemczech jest niezadowolony ze swoich dochodów i uważa, że w porównaniu z obecną sytuacją ekonomiczną kraju jest wynagradzany poniżej przeciętnej. Badanie wskazuje również na najczęściej wymieniane elementy prowadzące do sukcesu w tym zawodzie. Należy spełnić 5 warunków:
– pracować w dużej firmie zatrudniającej powyżej 1 tys. osób
– robić szybką karierę
– mieć dobre wykształcenie
– odpowiednio reprezentować klienta
– nie przeceniać swoich możliwości

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj