CSR-owe mity
Polityka CSR może być skuteczna, ale tylko w określonych warunkach – dowodzi Deborah Doane na łamach Stanford Social Innovation Review. Działania CSR-owe są niezwykle wrażliwe na porażki rynkowe czy niedoskonałą komunikację. Dodatkowo może się okazać, że istnieje głęboka przepaść między tym, co jest dobre dla firmy, a tym, co jest dobre dla społeczeństwa jako całości. Działania CSR-owe robią firmie „dobry PR”, ale często są właśnie tylko po to. Doane określa mity związane z tworzeniem przez firmy strategii CSR, m.in. to, że etyczny konsument będzie motorem zmian, że będzie wyścig pomiędzy przedsiębiorstwami prześcigającymi się w etycznych działaniach i że nawet w globalnej ekonomii kraje będą ze sobą konkurować na tym polu. Pomimo tej krytyki Doane twierdzi, że CSR może stanowić antidotum na część problemów i wyzwań stojących przed nami w przyszłości.
Ketchum na cenzurowanym
Jak donosi portal Free Press, Government Accountability Office orzekł, że administracja Busha złamała prawo, a niektóre aspekty kontraktu agencji Ketchum z amerykańskim Departamentem Edukacji były nielegalne i zakładały ukrytą propagandę. W ich wyniku kilka miesięcy temu branżą wstrząsnęły doniesienia o artykułach dziennikarza Armstronga Williamsa. Free Press i Center for Media and Democracy rozpoczęły kampanię pisania listów do Kongresu i Departamentu Sprawiedliwości, która ma na celu spowodowanie, że „te przestępstwa zostaną rozpatrzone przez sąd”, a dzięki temu zostaną ukrócone tego typu nielegalne praktyki.
Styliści z Zachodu odkrywają Wschód
O rosnącej popularności kultury państw Europy Wschodniej pisze włoski tygodnik l’Espresso. Zainteresowanie stylem Wschodu przejawia się przede wszystkim w modzie. Wzorzyste materiały, futra, lamówki i koronki, wszystko to, co niegdyś kojarzyło się z nostalgicznym stylem Wschodu i było odsyłane do lamusa, dziś powraca z triumfem. Wzrost popularności Wschodu być może związany jest ze wstąpieniem do UE państw o silnych kulturach narodowych, takich jak Polska, Litwa, Węgry, Czechy czy Estonia. Jednakże wizerunek regionu pozostaje niezmienny. Mroczna, tajemnicza i sentymentalna – taka wizja Europy Wschodniej dominuje wśród znanych kreatorów.
Kampania dla smutnych Niemców
Neues PR Portal informuje o trwającej od 26 września w Niemczech kampanii „Du bist Deutschland”, czyli „Niemcy to ty”. Pomysł kampanii powstał w ramach zainicjowanego przez Gerharda Schrödera programu „Partner für Innovations”. Akcja jest odpowiedzią na pogłębiający się marazm w społeczeństwie i niezbyt optymistyczne nastroje. Każdy, kto chciałby coś zmienić w obecnej sytuacji może się przedstawić na oficjalnej stronie kampanii, zamieścić swoje zdjęcie i napisać coś o sobie. Celem akcji jest krzewienie optymizmu i zachęcenie Niemców do działania, odkrywania swoich największych wartości i pozytywnych cech.
PR w Austrii coraz mocniejszy
Austriacka branża PR przewiduje na ten rok wyraźny wzrost obrotów. „Przyczyną tego sukcesu są wzmocniona kontrola kosztów oraz systematyczny rozwój sektora New Business” – pisze Neues PR Portal na podstawie najnowszych wyników Trend Monitor. Tym razem badanie przeprowadzone zostało wśród członków PR Group Austria i PricewaterhouseCoopers. Za największe wyzwania w branży specjaliści PR uznali: utrzymanie i zdobycie nowych klientów oraz zwiększenie kwalifikacji kadr.