niedziela, 24 listopada, 2024

Z zagranicy

Kampania UNICEF na rzecz dzieci w Afryce
Super Nowości donoszą o kampanii prowadzonej przez UNICEF w belgijskiej telewizji. Emitowany w jej ramach spot rozpoczyna się widokiem sielankowej wioski małych smerfów. Spokój niebieskich ludków zostaje jednak przerwany przez atak samolotowy. Od spadających bomb ginie Smerfetka, a inne postaci w popłochu rzucają się do ucieczki. Kreskówka kończy się widokiem samotnego płaczącego smerfa i napisem: „Nie pozwól, by wojna zniszczyła życie naszych dzieci”. Emisja spotu ma na celu zbiórkę funduszy na rzecz dzieci poległych afrykańskich żołnierzy. Philippe Henon, rzecznik belgijskiego UNICEF, twierdzi, że podobnie szokujące kampanie przyniosły dobre rezultaty w przeszłości.

Szwajcaria egzaminuje PR-owców
Jak donosi Szwajcarski Związek Public Relations (SPRG), kolejne 122 osoby otrzymały dyplom „PR-Fachfrau” i „PR-Fachmann”. W sumie do egzaminu przystąpiło 138 osób. Jean-Marc Hensch, przewodniczący komisji egzaminacyjnej, stwierdził, że 88,4 proc. to bardzo wysoki wynik. „97 kandydatów oraz 24 kandydatki (…) przestępując do egzaminów posiadało już przynajmniej dwuletnie doświadczenie w branży PR, bądź dziedzinach pokrewnych, jak reklama, marketing czy dziennikarstwo” – czytamy w persoenlich.com. Egzamin składa się z części ustnej oraz pisemnej i obejmuje takie tematy, jak: narzędzia PR, koncepcyjne aspekty PR, media oraz redakcja tekstów. Kandydaci muszą mieć obszerną wiedzę na temat znajomości pojęcia PR od strony naukowej, a jednocześnie udowodnić swoje praktyczne umiejętności.

Richterich & Partner współpracuje z Edelmanem
Jak donosi persoenlich.com, szwajcarska agencja PR Richterich & Partner nawiązała współpracę z siecią Edelman. Portal zamieszcza również wywiad z Christophem Richterichem, który wyjaśnia, jakie korzyści przyniesie mu współpraca z międzynarodową agencją PR. „Mimo że posiadamy kilku klientów zagranicznych, w Austrii i Niemczech, zawsze brakowało nam styczności z międzynarodowym rynkiem” – wyjaśnia. Richterich & Partner jest wiodącą agencją w Szwajcarii, ale do tej pory nie była wystarczająco reprezentatywna w skali międzynarodowej. Celem podjętej współpracy jest, jak powiedział Richterich, internacjonalizacja i podwyższenie jakości usług, ale niekoniecznie szybka ekspansja.

NIE regulacjom CSR-owym
Australijska Rada Biznesu protestuje przeciwko rządowym planom wprowadzenia ustaw nakazujących firmom osiągnięcie określonego poziomu działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu – informuje The Age. Jej głównym argumentem przeciwko jest obawa, że narzucone zasady spowodują zahamowanie innowacyjności i kreatywnego podejścia do idei CSR przez australijskie firmy. Obawia się również, że ustawy doprowadzą do tworzenia strategii CSR-owych o dużo mniejszym znaczeniu.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj