piątek, 18 października, 2024

Z zagranicy

Nowy wizerunek Wal-Mart Stores
Sieć hipermarketów Wal-Mart Stores Inc. postanowiła posłuchać rad specjalistów ds. PR i rozpoczęła serię działań, które mają odbudować jej wizerunek. Biznesowe praktyki firmy, a zwłaszcza złe traktowanie pracowników, spotkały się z powszechną krytyką społeczności lokalnych. Przeprowadzone, anonimowe badania, ujawniły jak bardzo negatywny jest wizerunek przedsiębiorstwa. Na podstawie zebranych informacji firma opracowała plan działania. Sieć będzie wybierać przyjaznych środowisku naturalnemu dostarczycieli energii i ograniczy jej zużywanie. Wal-Mart Stores ma rok, by przekonać opinię publiczną o tym, że jej zyski przekładają się na płace pracowników, a firma buduje przyjazne relacje z otoczeniem, wpiera działania charytatywne i regularnie bada wpływ sieci swoich sklepów na społeczności lokalne.

Konkurs Magellan Awards
League of American Communications Professionals ogłosiła konkurs na najlepszą kampanię PR-ową, reklamową i komunikacyjną w 2005 roku. Wyróżnienia Magellan Awards mają pozwolić specjalistom z branży na wymianę doświadczeń i udowodnić, jak bardzo PR- owcy, pracownicy agencji reklamowych i eksperci ds. komunikacji są potrzebni we własnych firmach. W konkursie mogą brać udział organizacje non-profit, instytucje edukacyjnych i agencje rządowe. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 18 listopada. Więcej informacji: www.lacp.com/callforentries.htm

Nowy szef ICCO
John Saunders, vice-prezes agencji Fleishman-Hillard w Dublinie został nowym prezesem ICCO organizacji International Communications Consultants Organisation. Zastąpił na tym stanowisku Carlosa Lareau, CEO z Burson Marsteller Worldwide. Powołanie Saundersa miało miejsce na międzynarodowym spotkaniu zarządu stowarzyszenia, które odbyło się w czeskiej Pradze, 22 października br. Ex-prezes ICCO, Lareau pozostanie w organizacji na następne lata jako vice-prezes, natomiast Saunders będzie piastował urząd prezesa przez najbliższe dwa lata.

Praktyczna strona PR
27 października br. Hill & Knowlton, międzynarodowa firma doradcza świadcząca usługi w zakresie komunikacji, uruchomiła nową stronę internetową prezentującą rezultaty dotychczas zrealizowanych przez siebie kampanii PR. „Badania przeprowadzone wśród naszych klientów pokazały, że są oni zniechęceni obszernymi stronami internetowymi agencji z mnóstwem tekstów o samych agencjach. Tak więc, pozbyliśmy się wszystkiego, co niepotrzebne i skupiliśmy się na tym, co naprawdę ważne dla naszych klientów, czyli na rzeczywistym wpływie naszych działań na wyniki rynkowe naszych klientów” – powiedział Paul Taaffe, dyrektor zarządzający Hill & Knowlton. Nowa strona agencji zawiera około trzydziestu interaktywnych case studies przedstawiających rzeczywisty wpływ kampanii PR na rezultaty biznesowe klientów z różnych sektorów i różnych stron świata. Zespół przygotowujący stronę przetestował jej prototypową wersję wśród wybranych klientów. Projekt został pozytywnie przyjęty przez 97 proc. ankietowanych firm.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj