Na to pytanie, po zasięgnięciu opinii od specjalistów z branży, w 9 punktach, odpowiada Michelle Garrett z Gerrett Public Relations w prdaily.com.
Każdy znajdzie coś dla siebie
Jak czytamy, PR daje wiele możliwości. Nieważne, czy piszesz teksty, wysyłasz maile, zajmujesz się researchem czy odpowiadasz za strategię – jeśli nie spodoba Ci się pełniona dotychczas rola, jest jeszcze wiele innych, których możesz spróbować.
Współpraca z interesującymi firmami
… z wszystkich branż i każdej wielkości – z tym wiąże się praca w PR-ze. Możesz pracować zarówno z wielką korporacją, jak i małym, dopiero co rozpoczynającym działalność, startupem. To nie wszystko. Masz również możliwość działania jako niezależny podmiot i w dodatku zdalnie.
PR Consultant Sabrina Browne podkreśla, że osoby zajmujące się komunikacją zarabiają na robieniu tego, co kochają. PR umożliwia pracę właściwie w każdej branży: samochody, styl życia, rozrywka, technologia, podróże itd. – wylicza Browne. PR pozwala zatem łączyć zainteresowania z pracą i na tym zarabiać.
Nigdy nie jest nudno
Praca w public relations jest różnorodna, co sprawia, że każdy dzień jest inny. Pisanie przemówienia czy artykułu, przygotowywanie maila zapowiadającego nowy produkt, planowanie strategii – jest tego sporo.
O żywej atmosferze w pracy wspomina specjalista ds. PR Carrie Morgan, autor książki „Above the Noise”. Zmierzanie się ciągle z czymś nowym każdego dnia, nieustanna nauka oraz bycie kreatywnym sprawiają, że nie myślę o zmianie zawodu – zaznacza. PR jest niezwykłym wyzwaniem i daje wiele satysfakcji – dodaje.
Opowiadanie historii
Na storytelling jest coraz większe zapotrzebowanie. Chodzi o historie odwołujące się do emocji, nie zaś o informacje handlowe. Ponadto, wzrasta również znaczenie visual storytellingu – czytamy. Neha Warnik, specjalista ds. PR przyznaje, że jedną z jego ulubionych ról jest bycie tym, który opowiada historie – teraz również za pomocą wizualizacji.
Nieustanna nauka nowych rzeczy
PR-owcy mają do dyspozycji nieograniczoną liczbę dostępnych narzędzi i platform, które ułatwiają im pracę.
#RaganChat jest miejscem, gdzie dowiemy się o tym, co jest nowe i uznawane za trend. Dzięki niemu można dzielić się również swoją wiedzą z innymi. To cenne źródło informacji dla praktyków PR-u na wszystkich etapach ich kariery – mówi Garrett. Bill Spaniel, specjalista ds. PR oraz regularny użytkownik #RaganChat zaznacza: „uczenie się więcej na temat nowych technik, takich jak media społecznościowe do komunikowania się z publicznością, jest jedną z tych rzeczy, które naprawdę mnie cieszą w PR-ze”.
Rozwijanie kreatywności
Nieważne, czy pracujesz w domu czy z wieloma klientami – kreatywność jest niezbędna. Tworzenie i pisanie stanowi bowiem sporą część pracy każdego PR-owca. Świeże podejście do pracy sprawia zaś, że jest ona niezmiennie ciekawa – czytamy.
Bycie częścią zespołu
PR nie jest odosobnionym obszarem. Wpływa na całą firmę, tak samo jak na zewnętrznych odbiorców. PR-owcy współpracują z takimi działami jak marketing, sprzedaż czy z kadrą kierowniczą. Można zatem spotkać interesujących ludzi i dowiedzieć się, co robią – a to kolejny argument na to, że w pracy w PR-ze nie można się nudzić – podkreśla Garrett.
Satysfakcja z efektów
Garrett nie ukrywa, że praca przyprawia ją o zawrót głowy. Jednak to wspaniałe uczucie, kiedy dzwoni klient i informuje o osiągnięciach. W tym tkwi moc PR-u – zaznacza.
PR naprawdę ma znaczenie
„W PR-ze to, co robimy dzisiaj może zmienić to, co ma przynieść jutro” – podkreśla Dupont.
Jak czytamy, wpływ PR-u jest dostrzegany i doceniany od kiedy PR-owcy wprowadzili pomiar efektów i udowodnili skuteczność ROI. Ponadto, wraz z pojawieniem się content i influencer marketingu, PR stał się bardziej istotny dla ogólnej strategii firmy – czytamy. (ak)