Sieć sklepów Żabka wycofuje „zbędne, jednorazowe materiały z plastiku”. Chodzi m.in. o torby na zakupy, tzw. zrywki czy plastikowe wieczka do kubków na kawę. Zastąpią je biodegradowalne, papierowe odpowiedniki.
Jak informuje sieć, to działanie pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku o 1000 ton rocznie. Sieć informuje, że chce zachęcić klientów do proekologicznych nawyków – dlatego m.in. zachęca do przychodzenia na zakupy z własnymi torbami.
„Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi to jedno z największych wyzwań współczesnego świata. Obsługując dziennie ok. 2,5 mln klientów, mamy świadomość naszej roli wobec ograniczania plastiku w naszej sieci i zachęcania klientów do dokonywania świadomych wyborów, dobrych dla naszej planety. Dlatego zdecydowaliśmy się na wycofanie zbędnych materiałów z tworzyw sztucznych i zastąpiliśmy je biodegradowalnymi odpowiednikami” – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu, CEO Grupy Żabka.
Jak informuje Żabka, klienci sklepów sieci robią zwykle niewielkie zakupy, za to przychodzą często. „Tylko do 1 na 20 zrobionych w Żabce zakupów klienci dokupują torbę. Pozostałe 95 proc. używa własnej torby lub po prostu spożywa zakupione produkty zaraz po wyjściu ze sklepu” – podaje sieć. Żabka w komunikacie podaje także, że według danych statystyczny Polak używa rocznie średnio ok. 490 toreb z tworzywa sztucznego. By ograniczyć to zużycie, Żabka zdecydowała się na torby papierowe. Sieć informuje, że papier użyty do ich produkcji pochodzi z odnawialnych źródeł i jest oznaczony certyfikatem FSC. „W praktyce oznacza to, że producenci stosują najnowsze technologie, minimalizując ilość zużytej w czasie produkcji wody, a każde ścięte drzewo wymaga nasadzenia przynajmniej jednego nowego” – wyjaśnia firma. (mb)