W marcu 2025 roku sieć sklepów Żabka powiadomiła o reaktywacji poprzedniego kultowego logo firmy i wprowadzeniu inspirowanej stylistyką lat 90. limitowanej kolekcji ubrań i gadżetów.
Jak podkreśla marka, dla najmłodszych pokoleń Żabka istnieje od zawsze, a urodzeni po 1998 roku, kiedy sieć powstała, nie znają świata bez niej. Firma postanowiła wrócić do przeszłości i wskrzesić kultowe logo, aby przywołać wspomnienia.
Stylistyka kolekcji Żabka CREW ma nawiązywać do klimatu lat 90. Wszystkie elementy są utrzymane w czarno-zielonych kolorach z ikonicznym logo marki z 1998 roku. Produkty są wykonane z bawełny i uszyte w Polsce. Wszystkie mają także certyfikat OEKO-TEX.
Za stworzenie kolekcji odpowiada Justyna Tasak, projektantka, graficzka i malarka, która od lat współpracuje z różnymi markami modowymi. Jej celem było połączenie nostalgii z nowoczesnymi trendami mody.
„Miałam przyjemność zaprojektować kolekcję dla Żabki, łącząc najnowsze trendy z sentymentem pierwszego logo Żabki. Ten nieoceniony powrót do przeszłości przeniósł mnie do początków Żabki i moich czasów młodości. Czerpiąc z DNA marki, stworzyłam ponadczasowy design, łącząc elementy vintage z nowoczesnym streetwearem i luźnymi, oversize’owymi sylwetkami” – komentuje Justyna Tasak.
Kolekcja jest promowana w mediach społecznościowych przez popularnych twórców, którzy sami wychowali się z Żabką, w tym m.in. Julię Żugaj. Produktów nie będzie można kupić – 150 z nich można zdobyć wyłącznie w konkursie internetowym Żabki. (ao)