Polityka prywatności Facebooka od dawna budzi wątpliwości. Mimo to portal sprzedaje coraz więcej danych o użytkownikach – podaje The Wall Street Journal.
FB posiada ok. 900 mln użytkowników, a to niewyobrażalna baza danych, takich jak: adresy e-mailowe, nazwiska czy numery telefonów. Portal zaczął wykorzystywać te informacje – w ostatnim czasie pozwolił na wysyłanie sprofilowanych reklam do internautów przez ekspertów od marketingu. To nie jedyne takie działania serwisu – FB także przeprowadza analizy związków pomiędzy reklamami umieszczonymi w serwisie a preferencjami zakupowymi użytkowników w sklepach tradycyjnych. „Pracujemy nad tym, aby ułatwić specjalistom od marketingu dotarcie do właściwych ludzi we właściwym miejscu i czasie” – twierdzi Gokul Rajaram, zarządzający produktami reklamowymi na FB.
Zarządzający portalem twierdzą, że nie sprzedają reklamodawcom danych ani ich nie udostępniają. Zdaniem specjalistów ds. ochrony prywatności postępowanie Facebooka nie odbiega od norm, ustalonych w internetowej branży reklamowej.
Portal ma już na swoim koncie pewne sukcesy związane ze strategią reklamową. Chodzi o internetowy sklep Shoebuy, który uczestniczył w teście, umożliwiającym specjalistom od marketingu pokazywanie reklam FB, które odpowiadały potrzebom użytkowników (na podstawie tego, czego szukali w sieci). Według Jamesa Kellera, dyrektora ds. marketingu Shoebuy, firma zainwestowała ogromne pieniądze w tę akcję, jednak koszty inwestycji zwróciły się i to siedmiokrotnie.(kg)