Jak podają Wiadomości Zagłębia, gminy tego regionu w celu przyciągnięcia inwestorów i turystów sięgają po coraz bardziej nowatorskie metody PR-u. „Nie wystarczą już klasyczne sposoby jak foldery reklamowe, każda metoda, która przynosi skutek jest dobra, a im bardziej odmienna i nietypowa, tym lepsza. Już kilka lat temu jako jedno z pierwszych miast staliśmy się opiekunem małej żyrafy z chorzowskiego zoo” – mówi Wojciech Maćkowski z Wydziału Promocji UM w Czeladzi.
Będzin od lat korzysta z faktu, że na jego terenie znajduje się zamek. Organizowane są na nim imprezy i koncerty, na czele z festiwalem muzyki celtyckiej. W przyszłym roku Będzin obchodzi 650-lecie i już teraz planuje cykl akcji promocyjnych. Promuje się również Dąbrowa Górnicza – projekt nosi nazwę „Dębowy Świat” i obejmuje ulotki promocyjne, jesienne kino studyjne i filmowy klub dyskusyjny, a także I Międzynarodowy Konkurs im. Michała Spisaka. Na kulturę stawia również Sosnowiec. Jak podaje gazeta, „Trwają prace nad odnowieniem sali kinowej w Muzie, organizacją w muzeum wystawy poświęconej Władysławowi Szpilmanowi” oraz cyklu koncertów muzyki jazzowej.
Wszystkie miasta działają w pojedynkę. Hanna Dorenda z HUMAN PR uważa, że gminy Zagłębia Dąbrowskiego powinny się zjednoczyć i promować wspólnie, gdyż uzyskany dzięki temu większy budżet pozwoliłby osiągnąć wyniki na miarę Krakowa czy Wrocławia. (jcm)