Jak dowiadujemy się z małopolskiego wydania Gazety Wyborczej, Kraków będzie promował się za pomocą internetowej gry komputerowej. Zostanie ona umieszczona na oficjalnej stronie miasta. „W grze pojawią się krakowskie ikony: lajkonik, smok wawelski, może król Krak, a także krakowskie budowle. Scenariusz internetowego podboju Krakowa współgra z miejską strategią rozwoju turystyki. Bohaterowie powędrują po tradycyjnych i najnowszych atrakcjach miasta. Również po słynnych krakowskich knajpach” – czytamy w artykule.
Krakowianie mogą sami zasugerować, jakie przygody powinny czekać na śmiałków w wirtualnym mieście. Gra skierowana jest do 15-20-latków. Zdobywcy największej liczby punktów otrzymają nagrody – od skromnych gadżetów po wycieczki do Krakowa. Jak informują krakowscy urzędnicy, jest to pierwsza gra oficjalnie promująca miasto. Zostanie ona zaprezentowana na jesiennych targach turystyki.