Joanna Delbar, prezes Telma Communications Agency
„Public Relations, czyli promocja reputacji”, Piotr Czarnowski, Alma Kadragic, Business Press 1997
Jedna z pierwszych książek o PR-ze, jakie ukazały się na polskim rynku. Często do niej wracam, bo ciągle jest bardzo aktualna w swojej prostocie. Podczas moich wykładów dla studentów najczęściej sięgam do tej książki po definicje PR-u. Są proste i mówią o tym, co dziś staje się powoli zapomniane i odchodzi do lamusa – etyce w PR-ze.
„Upadek reklamy i wzlot public relations”, Al Ries, Laura Ries, tłum. M. Ciszewska, PWE 2004
Pamiętam, że ta książka zrobiła na mnie kiedyś ogromne wrażenie. Często opowiadam anegdotycznie o tym, jak moi znajomi czy rodzina przez lata pytali mnie „ale co Ty właściwie robisz?” i po wyjaśnieniach podsumowywali „aaaa… to reklama”. W tej książce znalazłam proste wyjaśnienia, którymi w przypadku takich pytań, posługuję się do dziś. I nikt już nie zamyka dyskusji stwierdzeniem „aaa.. to reklama”.
„Community Relations Concepts”, Danny F. Pace, Cengage Learning 2002
Jedna z pierwszych książek o community relations, jaka wpadła w moje ręce. Dzięki niej i innym pozycjom wydanym w Stanach i Wielkiej Brytanii znalazłam wiele inspiracji dla polskich projektów, które wymagały współpracy z lokalną społecznością. Żałuję, że do tej pory nikt nie wydał takiej książki na polskim rynku. Chyba sama muszę ją napisać.
„4- godzinny tydzień pracy”, Timothy Ferriss, tłum. oprac. zbiorowe, MT Biznes 2009
Przeczytałam ją dwa lata temu i od tego czasu kombinuję, jak tu urzeczywistnić teorię. Na razie mi nie wychodzi.
„Mały poradnik życia”, H. Jackson Brown, tłum. L. Jęczmyk, Media Rodzina 2002
Mała słodka książeczka, w której każda strona może się stać inspiracją na kolejny dzień. Np. stwierdzenie „Kupuj znakomite książki, nawet gdybyś miał ich nie czytać”.
„Sztuka prostoty” i „Sztuka minimalizmu” Dominique Loreau, tłum. A. Waśko-Bongiraud Czarna Owca 2012
Rozwiązania są proste, nie trzeba całymi tygodniami ich szukać zaprzątając sobie głowę problemami. Wystarczy żyć prościej. Często zaglądam do tych książek, kiedy szukam rozwiązania w pracy zawodowej czy życiu prywatnym i… zawsze przychodzi.
Joanna Delbar jest wykładowcą Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.