Jakub Prószyński, community manager w Monday PR i twórca Pijaru Koksu Blog
Jako bloger i community manager swoją wiedzę i inspiracje czerpię z dwóch źródeł, których jednak nie stawiałbym na równi. Z książek i publikacji branżowych, które są świetne jeśli chodzi o definicje i szersze spektrum analizy pewnych zagadnień oraz z blogów, te z kolei to bardziej aktualna wiedza, porady i trendy. Wybrałem po dwie pozycje, które mogę z czystym sumieniem każdemu polecić.
„Zaufanie 2.0”, Chris Brogan i Julien Smith
Pozycja obowiązkowa dla każdego, kto myśli o rozpoczęciu działań personal brandingowych, ale także dla specjalistów od komunikacji, których praca polega na budowaniu relacji z otoczeniem, dziennikarzami, influencerami. Książka traktuje również o tym jak poprzez media społecznościowe budować kapitał zaufania, czyli dzielić się wiedzą, doświadczeniami i jakich mediów do tego używać.
„Nowe Zasady Marketingu i PR”, David Meerman Scott
Scott w swojej publikacji postanowił zmienić paradygmat dotychczasowych działań marketingowych i komunikacyjnych. Pisze o tym, że większy nacisk powinno się stawiać na zaspokajanie potrzeb i luki wiedzy u odbiorców, identyfikowaniu wpływowych jednostek i wykorzystaniu nowych mediów, niż skupianiu się na strzelaniu kolejnymi press releasami w każdym kierunku. Książka bardzo przydatna zarówno dla tych, którzy dopiero w świat marketingu wkraczają, jak i dla tych, którzy chcą przenieść swoje działania do digitalu.
Blogi
Social Media Examiner
Masa artykułów na temat nowości w social mediach, zmian algorytmów, funkcji oraz studiów przypadku czy zestawień najpopularniejszych narzędzi. Warto śledzić i mieć w swoim czytniku RSS żeby trzymać rękę na pulsie. Redaktorzy tworzą również cotygodniowe zestawienia czy to wydarzeń z branży lub statystyk, które warto umieszczać w prezentacjach dla klientów.
JonLoomer.com
Blog traktujący w bardzo trzeźwy sposób o marketingu na Facebooku. Nie znajdziemy tu porad w stylu „publikuj codziennie, o godzinie 11:00 i niech Twoje zdjęcie zawiera call to action”, nie nie. Jon Loomer to cyniczny i sarkastyczny profesjonalista, który skupia się na twardych danych i sprawdzonych metodach wywodzących się z innych mediów cyfrowych. Na marketing facebookowy patrzy holistycznie i dlatego warto śledzić jego wpisy.