środa, 26 marca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka”. Fundacja Pociecha z kolejną edycją...

„Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka”. Fundacja Pociecha z kolejną edycją kampanii

W lutym 2025 roku Fundacja Pociecha już po raz piąty wystartowała z kampanią „Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka”. Celem inicjatywy jest walka z niedożywieniem dzieci w Polsce. W ramach akcji organizatorzy zachęcają do tego, by zamiast tradycyjnego pączka w zbliżający się tłusty czwartek kupić „wirtualnego pączka” i tym samym sfinansować posiłek dla dziecka w potrzebie.

„Tłusty czwartek to czas słodkich przyjemności. Ale co, jeśli jeden pączek mógłby zmienić czyjeś życie?” – takie pytanie stawiają organizatorzy akcji, którzy starają zwrócić uwagę społeczeństwa na problem niedożywienia dzieci w Polsce. Choć o problemie głodu w Polsce rzadko się mówi, wciąż pozostaje on istotnym wyzwaniem społecznym. Fundacja Pociecha stara się zwrócić uwagę na skalę tego zjawiska. Okazuje się, że w 2024 roku nawet 522 tys. dzieci w Polsce żyło w skrajnym ubóstwie – stanowi to wzrost o 125 tys. w porównaniu z rokiem poprzednim*. „Dzieci wychowujące się w takich warunkach są szczególnie narażone na głód, niedożywienie czy brak dostępu do pełnowartościowych posiłków” – podkreślają organizatorzy akcji.

Kampania „Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka” skupia się na potrzebach dzieci uczęszczających do świetlic środowiskowych. Jej idea narodziła się w 2016 roku, kiedy jedna z pracownic fundacji zauważyła w bramie kamienicy dziesięcioletniego chłopca, jedzącego suche kromki chleba. „Po krótkiej rozmowie okazało się, że to jego jedyny posiłek tego dnia. Wtedy zrozumieliśmy, jak pilna jest potrzeba wsparcia dożywiania dzieci” – przekazała Aleksandra Mielczarek-Cegielska, specjalistka ds. komunikacji i koordynatorka projektu.

Inicjatywa zachęca do tego, by zamiast kupować pączki w zbliżający się tłusty czwartek – przypadający w tym roku na 27 lutego – przekazać datek na ciepły posiłek dla dzieci. Akcja jest skierowana przede wszystkim do firm, które w tłusty czwartek przeznaczają budżety na poczęstunki dla pracowników. Co roku kolejne firmy włączają się w inicjatywę, dzięki czemu zebrane środki trafiają do placówek w formie grantów na dożywianie dzieci. Jak informują organizatorzy, w zeszłorocznej akcji wpłaty darczyńców i sponsorów pozwoliły na sfinansowanie niemal ośmiu tysięcy posiłków dla potrzebujących dzieci.

W tym roku fundacja stawia na nowe podejście do komunikacji. Kampanię promuje spot, który wykorzystuje technologię AI. „Wizerunki dzieci w spocie zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję na podstawie zdjęć podopiecznych świetlic środowiskowych. Wszystko po to, by chronić tożsamość dzieci i ich nie stygmatyzować” – przekazują inicjatorzy akcji.

Kampania została zrealizowana pro bono dzięki zaangażowaniu agencji Advalue, która odpowiadała za strategię, kreację i komunikację kampanii, agencji Socialtime zajmującej się działaniami promocyjnymi w social mediach oraz Timecode Film Production odpowiedzialnej za produkcję spotu.

Jak informują organizatorzy, w inicjatywę może się zaangażować każdy, kto chce realnie przyczynić się do pomocy dzieciom. Wystarczy wejść na stronę fundacjapociecha.pl i kupić „wirtualnego pączka”. (kn)

* Na podstawie danych pochodzących z raportu „Poverty Watch 2024”, https://www.eapn.org.pl/eapn/uploads/2024/10/poverty_watch_24_final.pdf

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj