środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZaniedbywany pressroom

Zaniedbywany pressroom

Czym jest pressroom i jakie są korzyści z posługiwania się tym narzędziem, wyjaśnia Marketing w Praktyce. Badania cytowane w artykule dowodzą, że zignorowanie takiego internetowego kanału komunikacji może doprowadzić do „bardzo negatywnych konsekwencji dla firmy”, przekonuje Piotr Szamanek.

Zgodnie z opublikowaną przez miesięcznik definicją, pressroom to element internetowego serwisu firmy, „który zawiera istotne i aktualne informacje wspierające dziennikarzy (…) w opowiedzeniu o firmie w sposób dokładny (…) oraz kompletny”. Przeniesienie części informacji o organizacji do Internetu może przynieść jej wiele pożytku. Dobrze zarządzany pressroom ma, zdaniem dziennikarza, następujące zalety: możliwość szybkiej aktualizacji znajdujących się tam informacji, ich powszechna dostępność dla wielu typów mediów oraz tani koszt względem materiałów drukowanych.

Większość firm do niedawna nie mogła się jednak pochwalić nowoczesnym newsroomem. Serwisy te były jedynie internetowym archiwum oraz zbiorem logotypów, przekonuje autor. Takie podejście, jak pisze Szamanek, „zamiast skutecznie promować organizację, może doprowadzić do jej marginalizacji w mediach”. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj