Twitter testuje nowe rozwiązanie biznesowe: za stałą kwotę miesięcznie (99 dolarów) serwis będzie promować tweety i profil – opisuje portal wersm.com.
Jak czytamy, obecnie z płatnej promocji na Twitterze korzysta bardzo mało osób i firm, bo jest to skomplikowane i nie przynosi oczekiwanych efektów. Trudno też wybrać, czy promować profil, czy też tylko wybrane kilka tweetów.
Jak podaje źródło, teraz Twitter chce ułatwić działania promocyjne w serwisie. Za 99 dolarów miesięcznie proponuje zautomatyzowaną promocję, obejmującą zarówno reklamowanie samego profilu, jak i zwiększanie zasięgu konkretnych postów, by dotarły one do nowych odbiorców.
Nowe narzędzie jest teraz dostępne jedynie w wersji testowej, a skorzystanie z niego jest możliwe tylko dla niektórych kont – część z nich została wybrana przez serwis, inni mogli zgłosić się przez specjalny formularz – czytamy.
Jeśli po testach produkt zostanie udostępniony wszystkim użytkownikom, będzie działał zarówno na potrzeby profili firmowych, jak i kont osobistych i nie będzie wymagał zweryfikowania profilu – zaznacza źródło.
Dalej czytamy, że skorzystanie z nowej funkcji oznacza przekazanie kontroli Twitterowi – serwis będzie miał bowiem wybór, które posty wypromuje, a które nie. Nie jest też określone, ile tweetów faktycznie obejmie promocja i jaki będzie ich zasięg – podaje źródło.
Geoff Desreumaux, autor tekstu podkreśla jednak, że jest to dobre rozwiązanie dla małych firm lub tych, którzy nie mają czasu lub kompetencji, żeby stworzyć własny plan reklamowy. (mb)