sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności„Zawieszanie czy zwalnianie firm PR się po prostu nie opłaca”. Prezes ZFPR...

„Zawieszanie czy zwalnianie firm PR się po prostu nie opłaca”. Prezes ZFPR pisze list do branży

Prezes Związku Firm Public Relations Adam Jarosz napisał list do firm i konsultantów z branży public relations, w którym poruszył temat sytuacji tego sektora w czasie pandemii koronawirusa. Jak czytamy we wstępie, po własnych obserwacjach i rozmowach z wieloma PR-owcami, pojawiła się u niego „mocna refleksja”.

„Dwa tygodnie od dnia »zero« zmieniliśmy praktycznie wszystko, aby pozostać na służbie z naszymi klientami, być z nimi i dla nich, bo nas potrzebowali bardziej niż kiedykolwiek. To się udało. W tym sensie możemy powiedzieć, że pierwszy egzamin zdaliśmy” – pisze Jarosz. Wymienia m.in. wsparcie procedur, wprowadzenie nowych zasad oraz pomoc w migrowaniu komunikacji i promocji do internetu.

Czytaj także: Jak PR-owcy pracują zdalnie?

Prezes ZFPR zaznacza, że branże czeka czas „stand-by” oraz zawieszanie i zrywanie umów, ponieważ nie da się uniknąć skutków kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią. Sugeruje jednak, żeby wytłumaczyć swoją rolę klientom, którzy w obliczu stresu mogą nie dostrzec szansy i myślą o zawieszeniu, przesunięciu lub przerwaniu współpracy. „Powiedzmy teraz naszym klientom: »Nie możemy dla Was pracować w obszarze promocji marek w takim zakresie i formie, jak planowaliśmy, ale jest dla nas miejsce aby pomóc unormować nastroje w Waszej załodze. Albo wesprzeć Was w komunikacji z akcjonariuszami czy partnerami«” – tłumaczy Adam Jarosz i pociesza, że klienci na pewno będą chcieli wrócić do realizacji wspólnych projektów. Jak pisze, warto zapewnić im wtedy zespoły, ludzi i konsultantów, którym ufają.

„Zawieszanie czy zwalnianie firm PR się po prostu nie opłaca. I to jest nasz mocny przekaz: nie stawiamy się w roli ofiar sytuacji, która dotyka wszystkich, a partnerów, którzy w pełnej, niespotykanej dotąd mobilizacji, mogą z sukcesem pracować dla naszych klientów teraz, w przyszłym miesiącu oraz kolejnym kwartale” – podkreśla prezes ZFPR. Dodaje również, że branżę czeka teraz test integralności, w którym postawić trzeba na dialog i merytoryczną argumentację. „Wiem, że na ten test jako konsultanci jesteśmy gotowi. Pomóżmy zaszczepić takie myślenie i promować je u naszych klientów” – podsumowuje Jarosz.

Pełną treść listu można znaleźć na stronie Związku. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj