piątek, 21 lutego, 2025
Strona głównaAktualnościZbadać wizerunek marki

Zbadać wizerunek marki

Wtorkowe spotkanie Klubu PR we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej było poświęcone badaniu wizerunku marki i odpowiedzi na pytanie, czy można mierzyć markę. W roli eksperta wystąpił Paweł Wójcik z IQS and QUANT Group. Powiedział, że głównym problemem jest to, co mamy zmierzyć i żeby to ustalić musimy spojrzeć na markę z marketingowego punktu widzenia, czyli przeanalizować powody używania danej marki. Jednak trzeba pamiętać, że marketingowiec myśli głównie o sile marki, a nie o jej wizerunku.
Wójcik uważa, że zbadanie wizerunku marki jest możliwe; jedynym problemem jest ustalenie jak dokładne są wyniki tych badań. Przedstawił również różne metody badań ilościowych i jakościowych (m.in. grupy fokusowe, wywiady pogłębione oraz różnego rodzaju techniki projekcyjne, np. pociąg, Chińczyk, personalizacja, czy brand party game), które mogą być przydatne dla PR-owców pracujących nad wizerunkiem marek.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj