Wczoraj odbyła się konferencja, na której przedstawiono wyniki badania „Wizerunek Gorzowa w oczach Polaków” przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Miasta przez firmę KB Pretendent.
Badania przeprowadzono wśród mieszkańców Poznania, Kalisza, Zielonej Góry i Wrocławia. Ich celem było ustalenie wiedzy o Gorzowie i innych miastach, czynników kształtujących wizerunek miejscowości, wizerunku Gorzowa na tle innych miast oraz słabych i silnych stron miasta.
Respondenci Gorzów kojarzyli głównie z drogą nad morze, żużlem i drużyną Stali Gorzów, katedrą, taśmami magnetofonowymi Stilon, Wartą oraz Kazimierzem Marcinkiewiczem. Gorzów najbliżej był również określenia spokojnego, bezpiecznego miasta, w którym mieszkają ludzie o tradycyjnych poglądach.
Wizerunek Gorzowa oceniany był również na podstawie materiałów promocyjnych. Te, zdaniem badanych, zawierają użyteczne informacje, są praktyczne oraz wykonane estetycznie. Badania mają stać się w przyszłości punktem wyjścia do opracowania strategii promocyjnej Gorzowa. (psp)