Instagram wprowadził w Polsce możliwość organizowania zbiórek na cele charytatywne w sekcji Stories. Informacje o pracach nad tą funkcją pojawiły się już w lutym 2019 roku.
Platforma umożliwia stworzenie zbiórki na rzecz wskazanej organizacji pozarządowej za pomocą naklejki „Datek” (ang. „Donation”) w relacjach. Wspieranie danego celu będzie możliwe przez 24 godziny od utworzenia zbiórki przez kliknięcie w naklejkę.
Jak wyjaśnia Instagram, narzędzie wykorzystuje tę samą technologię, która działa w zbiórkach na Facebooku (przycisk „Przekaż datek”). Serwis podkreśla, że – podobnie jak w przypadku facebookowych zbiórek – platforma nie pobiera żadnych opłat za pośrednictwo, całość zebranych środków trafia do wybranej organizacji.
Wsparcie za pomocą instagramowej naklejki będą mogły otrzymać te organizacje, które połączyły swoje profile na Facebooku i Instagramie, przełączyły konto na profil firmowy i skategoryzowały je jako organizacja non-profit.
Do tej pory naklejki charytatywne na Instagramie były dostępne w USA, teraz zostały udostępnione w Polsce i 28 innych europejskich państwach. (mb)