piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościZbliża się koniec kadencji Rady Etyki PR

Zbliża się koniec kadencji Rady Etyki PR

Rada Etyki Public Relations we wrześniu 2019 roku rozpocznie kolejną trzyletnią kadencję. Oznacza to, że dotychczasowi członkowie – doc. Ewa Hope, Marcelina Cholewińska, prof. Jerzy Olędzki, Norbert Ofmański i Rafał Czechowski – przestaną pełnić swoje funkcje. Trzy miejsca w Radzie obsadza Związek Firm Public Relations, dwa – Polskie Stowarzyszenie Public Relations. Ostatnia organizacja ogłosiła wybory.

„REPR to nobilitujący i wymagający organ, którego zadaniem jest stanie na straży przestrzegania zasad uczciwej konkurencji, prawdomówności i właściwego postępowania w branży PR. Przed reprezentantami stowarzyszenia stawiane są bardzo wysokie wymagania zarówno pod względem ich postawy, jak i obiektywności w ocenie zjawisk i działań nieetycznych w branży PR” – pisze w ogłoszeniu o wyborach PSPR.

Swoje kandydatury mogą zgłaszać wszyscy członkowie stowarzyszenia, którzy mają co najmniej 10-letnie doświadczenie. Oprócz życiorysu zawodowego powinni opisać swoją wizję roli REPR w polskiej branży PR, a także uzasadnić, dlaczego to im należy się miejsce w Radzie. PSPR zachęca też do sugerowania zmian w regulaminie REPR – jak informuje stowarzyszenie, rozpoczęły się prace nad „odświeżeniem” tego dokumentu.

Zorganizowanie wyborów to nowość w funkcjonowaniu REPR-u. Obecny skład Rady był w całości mianowany przez zarządy PSPR-u i ZFPR-u. Luiza Jugriel-Żyła, prezeska stowarzyszenia, tłumaczy PRoto.pl, że wybory mają wzmocnić mandat członków branżowego organu, a także zobowiązywać ich do aktywnego uczestnictwa w jego pracach. 

ZFPR natomiast został przy dotychczasowej procedurze – trzech nowych członków będzie wyłonionych w drodze decyzji zarządu. Najbliższe posiedzenie, jak informuje Grzegorz Szczepański, prezes ZFPR-u, planowane jest na 12 sierpnia. Ma wtedy powstać lista kandydatów, z którymi następnie zarząd będzie się kontaktować. „Zakładamy, że procedura wyłonienia członków REPR na kolejną kadencję zakończy się w sierpniu” – pisze w wiadomości do PRoto.pl Szczepański.

Obecny skład Rady w ciągu trzech lat zabierał głos pięciokrotnie. Przez ponad rok REPR jednak milczała, bo nie niemal nie otrzymywała zgłoszeń. W związku z tym jej członkowie zaangażowali się w dodatkowe projekty, takie jak praca nad oświadczeniem dotyczącym content marketingu czy ujednoliconym kodeksem etycznym. REPR chciała przygotować też webinary. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj