Przy informowaniu o działaniach CSR firmy najchętniej wykorzystują relacje z mediami. Jednocześnie jedynie 52 proc. z nich jest zdania, że media w ogóle są zainteresowane taką tematyką – wynika z raportu Grayling Pulse.
Czego najczęściej dotyczą firmowe programy CSR? Trzy główne obszary to korporacyjna odpowiedzialność społeczna i odpowiedzialność wobec społeczności (16 proc.), odpady i recykling (13 proc.) oraz filantropia i wolontariat (11 proc.).
Ponad 30 proc. respondentów przyznało, że działania CSR mają wpływ na reputację firm, według kolejnych 18 proc. mają wpływ na relacje z pracownikami a dla ponad 15 proc. – na relacje z interesariuszami. Mimo tej świadomości jedynie 15,5 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ich firmy mają pełną strategię w zakresie CSR oraz zrównoważonego rozwoju. 26 proc. nie posiada jej w ogóle.
Firmy najczęściej komunikują o działaniach CSR wykorzystując relacje z mediami (25 proc. odpowiedzi). Jednocześnie jedynie 52 proc respondentów jest zdania, że media są zainteresowane tego typu tematyką. Firmy informują o swoich działaniach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu także przy pomocy komunikacji wewnętrznej (24,6 proc. odpowiedzi), relacji z interesariuszami (13,6 proc.). Tylko 12 proc. firm wykorzystuje media społecznościowe do przekazywania informacji o programach CSR i zrównoważonego rozwoju.
W ankiecie łącznie wzięło udział 1318 respondentów. Na pytania mogła odpowiedzieć każda osoba z branży komunikacyjnej; próba obejmuje klientów agencji Grayling, osoby niebędące klientami agencji Grayling oraz inne osoby z branży. Podział geograficzny: 44,8 proc – Europa Zachodnia; 27,4 proc. – CEE, SEE i Eurazja; 9,1 proc. – Ameryka Płn.; 5,8 proc. – Azja i Pacyfik; 2,8 proc. – Afryka; 3,9 proc. – Bliski Wschód; 0,2 proc. – Ameryka Łac.; 5,7 proc. – pozostałe. (ks)