sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościZdejmij bombkę z choinki – zachęca kampania społeczna „Jak przetrwać święta”

Zdejmij bombkę z choinki – zachęca kampania społeczna „Jak przetrwać święta”

„Jak przetrwać święta” – pod takim hasłem 9 grudnia 2021 roku Fundacja JiM rozpoczęła kampanię społeczną, której celem jest budowanie świadomości na temat autyzmu. „Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu” – zachęca organizacja.

Fundacja JiM wyjaśnia, że świąteczny czas stał się motywem przewodnim kampanii dlatego, że w ten okres jest szczególnie trudny dla osób z autyzmem ze względu na dużą liczbę bodźców, które docierają do człowieka. „Okres świąteczny to czas, w którym łatwiej zrozumieć, jak na co dzień odbierają świat podopieczni Fundacji JiM. Mamy wtedy styczność z wieloma bodźcami sensorycznymi: wzrokowymi, słuchowymi czy węchowymi. W domach i sklepach rozbrzmiewają świąteczne piosenki, przez głośniki dobiegają do nas informacje o aktualnych promocjach zakupowych, wokół nas pojawiają się kolorowe ozdoby i lampki, a w wielu miejscach rozpylane są również świąteczno-zimowe zapachy. A teraz wyobraźmy sobie, że mamy tak cały czas” – tłumaczy organizacja w komunikacie.

Jak mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM, w tej kampanii „osoby autystyczne pokazują, jak odbierają świat na co dzień i jak możemy im pomóc, zwłaszcza w tym intensywnym, świątecznym czasie”. „W końcu wszyscy jesteśmy tacy sami, niektórzy z nas po prostu odczuwają pewne rzeczy trochę bardziej. Zależy nam na tym, by w ramach realizowanych działań budować świadomość na temat autyzmu, a także zrozumienie i akceptację dla osób w spektrum” ­– dopowiada.

Elementem akcji jest strona internetowa tylkobardziej.pl, na której można kupić wirtualną bombkę wspierającą działania Fundacji, a także wziąć udział w aukcji bombek NFT. Płatności można dokonać zarówno w kryptowalutach, jak i w złotówkach.

Czytamy, że strona została stworzona w dwóch wersjach – standardowej i przyjaznej dla osób ze spektrum autyzmu.

Powstała również seria filmów – na stronie projektu pojawiły się nagrania z udziałem 15-letniego Miłosza, który od kilku lat bierze udział w zajęciach terapeutycznych w Fundacji JiM. W kampanii odegrał rolę zarówno bohatera spotów, jak i eksperta ds. świątecznego przetrwania. Radzi on, co robić, gdy uszy bolą od świątecznych szlagierów, jak poradzić sobie z przesytem światełek i dekoracji, jak uniknąć rozpakowywania prezentów na oczach całej rodziny.

Każdy po dokonaniu wpłaty otrzyma wirtualną bombkę, którą będzie mógł podzielić się w mediach społecznościowych i w ten sposób zachęcić kolejne osoby do wsparcia fundacji. Zebrane środki wesprą bieżącą działalność organizacji, m.in. walkę z wykluczeniem osób ze spektrum autyzmu, wsparcie psychologiczne dla ich rodzin oraz zwiększenie orzecznictwa w tym zakresie.

Świąteczna kampania potrwa do 6 stycznia 2022 roku.

Za koncept kreatywny kampanii edukacyjnej, opracowanie strony, zastosowanie technologii NFT i realizację materiałów wideo odpowiada agencja BBDO przy wsparciu zespołu e-commerce Molecular BBDO. Działaniami media relations zajmuje się Made in PR, a współpracą z influencerami Viralab. Za zakup mediów odpowiada Bluerank, za wybór technologii Blockchain i sposobu tworzenia tokenów NFT odpowiada Norbert Redkie z wannabe.games, a wsparcie z zakresu IT zapewnił Piotr Nietrzebka z wannabe.games. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj