niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZdjęcia już nie powiększają zasięgu na FB. Wideo dużo skuteczniejsze

Zdjęcia już nie powiększają zasięgu na FB. Wideo dużo skuteczniejsze

Opublikowanie zdjęcia na Facebooku jest najmniej skutecznym sposobem dotarcia do użytkowników. Na największy zasięg może z kolei liczyć wideo natywne Facebooka, bo serwis w ten sposób konkuruje z YouTubem – czytamy w businessinsider.com.

Portal powołuje się na badania Socialbakers.com, z których wynika, że pod względem wagi postu, udostępniane obrazki generują mniejszą skuteczność niż linki, filmiki czy sam tekst.

Autorzy raportu analizowali  4445 stron marek i wzięli pod uwagę ponad 670 tysięcy postów ( publikowanych w okresie od października 2014 do lutego 2015 roku).Co ciekawe, rok temu te statystyki wyglądały zupełnie inaczej. Laura O’Reilly, autorka artykułu, przypomina raport Socialbakers.com z kwietnia 2014 roku, który wskazywał, że to właśnie zdjęcia „królują na Facebooku i generują największy zasięg”. Skąd ta zmiana? Zmienił się algorytm serwisu, który ma sprawdzać czy administratorzy nie budują popularności strony jedynie na podstawie obrazków. Obecnie zdjęcia mają najniższy zasięg  i widzi je tylko trzech na sto fanów. Te ograniczenia są jeszcze większe w przypadku stron, które mają więcej niż 100 tys. polubień.

W dalszej części tekstu, O’Reilly opisuje także, dlaczego w serwisie Zuckerberga największą szansę na przebicie się ma wideo. Facebook ujawnił, że liczba filmów zamieszczonych przez Amerykanów wzrosła o 94 proc. w ciągu ostatniego roku. Tym samym, portal stał się najpopularniejszym miejscem w sieci do rozprzestrzeniana treści wideo. Jednak – jak kontynuuje autorka – Facebook premiuje natywne wideo, by w ten sposób być cichą konkurencją dla YouTube’a. Analogicznie więc filmiki zewnętrze mają z góry obniżony zasięg. (mw)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj