poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZdobycie miliona użytkowników jest dziś trudniejsze, więc nowe podmioty patrzą na jakość...

Zdobycie miliona użytkowników jest dziś trudniejsze, więc nowe podmioty patrzą na jakość internautów

Przez dekadę liczba serwisów z milionem użytkowników wzrosła sześciokrotnie. Dziś ciężko jest przegonić internetowych liderów, bo sytuacja na rynku się ustabilizowała. „Nie będzie drugiej Naszej Klasy” – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Liderem w zestawieniu pozostaje Google, 19,7 mln użytkowników. Pierwszą piątkę uzupełniają Facebook, YouTube, Google i Onet.  Ostatnie dziesięć lat pokazały też, że zwiększył się zasięg konieczny do wejścia na szczyt internetowych rankingów. „Okazuje się, że  o ile  w 2005 r. magiczną granicę miliona użytkowników prze­kroczyły zaledwie 34 serwi­sy, o tyle w 2014 r. udało się to już 248” – czytamy w artykule. Jak zauważa Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elek­tronicznej,„internet się zmienia i zdobycie miliona użytkowników jest dziś trudniejsze, bo wymaga sporych nakładów reklamowych albo bardziej aktywne­go szukania użytkownika w konkretnych grupach docelowych”.

Andrzej Garapich, prezes spółki PBI, przypomina, jak w 2006 roku serwis NaszaKlasa  zdobył w szybkim tempie milion użytkowników, choć nikt się tego nie spodziewał.  Drugi raz podobna sytu­acja miała miejsce z Facebookiem. Dodaje jednak, że w czasach, gdy rynek się ustabilizował, ciężko będzie przegonić głównych internetowych liderów. „Wciąż łatwiej wskazać serwisy, którym wróżo­no wspaniałą przyszłość, a które nigdy nie dotar­ły do masowego użyt­kownika” – dodaje.  Zdaniem Wójcika istnieje szansa dla nowych usług, które nie muszą mieć milionów czy miliona odbiorców. To oni budują swoje zasięgi na urządzeniach mobilnych, a najważniejszą miarą jest dla nich jakość internautów, nie ich ilość – podsumowuje Prezes Rozwoju Gospodarki Elektronicznej w rozmowie z Gazetą Prawną. (mw)
 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj