Stowarzyszenie Soczewka zainicjowało prozdrowotną akcję, w ramach której powstał kalendarz „Zdrowy jak koń? Zbadaj się”. Celem inicjatywy jest promowanie męskich badań profilaktycznych. Akcję bro bono wspiera agencja 3PR Consulting.
Jak podkreślają organizatorzy, zachęcenie mężczyzn do badania się to ważna sprawa w dobie wzrastających statystyk zachorowalności. „Oficjalne statystyki mówią o 22 tys. nowych przypadków raka prostaty rocznie, choć lekarze uważają, że jest ich znacznie więcej. Tymczasem wczesne wykrycie nowotworu prostaty to większe szanse na skuteczne leczenie, a regularne badania, takie jak oznaczanie poziomu PSA, mogą wręcz uratować życie. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się promować męską profilaktykę zdrowotną” – podkreśla Ewa Tyszko ze Stowarzyszenia Soczewka.
Kalendarz na 2025 rok, który powstawał z okazji 30-lecia sekcji konnej Straży Miejskiej w Łodzi, stał się również okazją do rozpoczęcia akcji promującej badania profilaktyczne mężczyzn. W inicjatywę zaangażowali się łódzcy strażnicy i strażniczki ze straży miejskiej, którzy wzięli udział w sesji zdjęciowej na potrzeby kalendarza. Stanęli oni przed obiektywem Krzysztofa Jarczewskiego – jednego z najbardziej doświadczonych polskich fotografów.
Dochód ze sprzedaży kalendarza zostanie przeznaczony na wsparcie zmagającej się z chorobą nowotworową pracownicy Straży Miejskiej w Łodzi.
Agencja 3PR Consulting wsparła Stowarzyszenie Soczewka zarówno na etapie planowania, jak i organizacji akcji. W inicjatywę włączyły się także Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi, Szpital im. Kopernika w Łodzi oraz Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna. (kn)