Z raportu portalu adweek.com wynika, że przedstawiciele handlowi Google’a podsuwali reklamodawcom sposoby na dotarcie z przekazami promocyjnymi do nastolatków. Problem stanowi jednak fakt, że firma zakazuje kierowania tego typu treści do użytkowników poniżej 18. roku życia na podstawie ich danych demograficznych – podaje theverge.com.
Jak informuje źródło, powołując się na adweek.com, trzech reklamodawców ujawniło, że przedstawiciele handlowi Google’a poinformowali ich, w jaki sposób mogą dotrzeć ze swoimi przekazami do nastolatków. Według nich, aby to osiągnąć, należy kierować przekazy promocyjne do grupy „nieznanych” użytkowników, których „wiek, płeć, status rodzicielski lub dochody gospodarstwa domowego” nie są znane przez Google’a. Rzecznik firmy zauważył, że „nieznana” kategoria może odnosić się do osób, które nie są zalogowane na swoje konta lub takich, które wyłączyły personalizację reklam.
Polityka Google’a polega na „blokowaniu kierowania reklam na podstawie wieku, płci lub zainteresowań osób poniżej 18. roku życia”. Raport adweek.com wskazuje jednak, że zasady te mogą być łamane – dowiadujemy się.
Jacel Booth, rzecznik Google’a, przekazał w oświadczeniu, że firma surowo zakazuje personalizowania reklam dla osób poniżej 18. roku życia, a zasady te są dodatkowo wzmocnione zabezpieczeniami technicznymi, które, według Bootha, działają prawidłowo. Rzecznik dodał także, że Google podejmie „dodatkowe działania z przedstawicielami handlowymi, aby podkreślić, że nie mogą oni pomagać agencjom ani reklamodawcom w próbach obejścia zasad” – donosi źródło. (ao)
Źródło: theverge.com, Google sales reps allegedly keep telling advertisers how to target teens, Lauren Feiner, 21.08.2024