wtorek, 17 września, 2024
Strona głównaAktualnościZe świataOpenAI zawiera umowę z właścicielem Vogue’a

OpenAI zawiera umowę z właścicielem Vogue’a

OpenAI i amerykańskie przedsiębiorstwo mediowe Condé Nast ogłosiły współpracę, która ma pozwolić na wyświetlanie przez ChatGPT i jego wyszukiwarkę SearchGPT treści z Vogue’a, The New Yorkera, GQ i innych znanych tytułów – podaje bbc.com.

Jak czytamy, treści tworzone przez organizacje mediowe są rozchwytywane przez firmy technologiczne, które wykorzystują je do trenowania swoich modeli sztucznej inteligencji. Niektóre przedsiębiorstwa nie popierają jednak tego działania. Wiele z nich, w tym m.in. New York Times czy Chicago Tribune, postanowiło się temu sprzeciwić i podjąć kroki prawne, aby chronić swoje materiały.

Brad Lightcap, dyrektor operacyjny OpenAI, podkreślił, że firma jest zaangażowana we współpracę z Condé Nast i innymi przedsiębiorstwami mediowymi, aby pokazać, że „sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę w odkrywaniu i dostarczaniu wiadomości, zachowując przy tym rzetelność, uczciwość i szacunek dla wysokiej jakości raportów” – donosi źródło.

Organizacje mediowe muszą konkurować z serwisami społecznościowymi, które stanowią zagrożenie dla ich dotychczasowych modeli biznesowych. Jak wspomina Roger Lynch, dyrektor generalny Condé Nast, partnerstwo z OpenAI rekompensuje firmie część tych przychodów, a tym samym pozwala na inwestowanie w dziennikarstwo i kreatywne przedsięwzięcia – czytamy.

Wśród innych firm, które współpracują z OpenAI, są także Time Magazine, Financial Times i Associated Press. (ao)

Źródło: bbc.com, ChatGPT firm OpenAI strikes deal with Vogue owner, João da Silva, 21.08.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj