niedziela, 6 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Żeby ciało przestało być obce” – SEXEDPL z kampanią skierowaną do uczniów...

„Żeby ciało przestało być obce” – SEXEDPL z kampanią skierowaną do uczniów i nauczycieli

24 lutego 2025 roku wystartowała nowa kampania SEXEDPL pod hasłem „Ciało obce”. Tym razem fundacja postanowiła skupić się na problemie braku edukacji na temat cielesności i seksualności wśród uczniów. W ramach inicjatywy przygotowano scenariusze lekcji, które maja pomóc młodym ludziom w odkrywaniu swojego ciała. Kampania została zrealizowana we współpracy z agencją Ancymony (*ancy).

Jak zwracają uwagę inicjatorzy akcji, edukacja seksualna to w dalszym ciągu ogromna luka, a często nawet temat tabu. Uczniowie wciąż są pozbawieni profesjonalnego wsparcia w kwestii tak kluczowej i mającej wpływ na całe ich dorosłe życie. Z szeregiem ważnych pytań młodzi ludzie zostają sami, a nauczycielom brakuje rzetelnych narzędzi, by uczyć o dojrzewaniu, zdrowiu czy relacjach.

„Po wyjściu ze szkoły przypominamy małe encyklopedie – w głowach mamy układ okresowy pierwiastków, bitwy, dopływy Konga, granice państw. Z naszym własnym ciałem, emocjami i burzliwą fizjologią zostajemy sami i to jest insight, od którego wyszliśmy” – zwraca uwagę Katarzyna Kantner, Senior Copywriterka w Ancymony (*ancy).

Celem kampanii „Ciało obce” jest przede wszystkim zmiana podejścia do tematu cielesności i seksualności oraz podniesienie jakości edukacji w tym zakresie. Inicjatywa ma przypominać, że wiedza o relacjach, intymności i własnym ciele nie powinna być „obca”. Organizatorzy chcą, aby edukacja seksualna urosła do rangi „najważniejszego szkolnego przedmiotu”. W związku z tym fundacja SEXEDPL wraz z zespołem doświadczonych edukatorów – Tosią Kopyt, Hubertem Pajączkowskim i Basią Pietruszczak – przygotowała scenariusze lekcji dopasowane do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacji.

„Lekcje bez tabu” to kompendium wiedzy i gotowe narzędzia dla nauczycieli i edukatorów, którzy chcą szerzyć rzetelną wiedzę o dojrzewaniu, profilaktyce antyprzemocowej, profilaktyce zdrowotnej czy relacjach międzyludzkich. „To narzędzia, które pomagają nauczycielom i rodzicom otwierać ważne rozmowy z młodzieżą o ciele, emocjach, zdrowiu intymnym i relacjach. Wierzymy, że dostęp do rzetelnej edukacji daje młodym ludziom siłę do budowania zdrowych granic i pełnych szacunku relacji” – wyjaśnia Magda Stawinoga, Project Managerka z Fundacji SEXEDPL.

Bezpłatne materiały edukacyjne są dostępne do pobrania na stronie lekcjebeztabu.pl.

W ramach kampanii powstały też materiały wideo. W pierwszym opublikowanym spocie słyszymy głosy młodych ludzi, którzy opowiadają o tym, czego uczyli się w szkole, a także o tym, z czym zostali sami. „Wiem sporo o ciałach niebieskich, ale moje własne to wciąż ciało obce” – mówi jeden z bohaterów.

Kolejną odsłoną kampanii będzie spot skierowany do nauczycieli z udziałem znanych pedagogów, których można nazwać influencerami edukacyjnymi. „Dotarcie do uczących jest tu kluczowe – fundacja chciała dać im do ręki to, czego potrzebują i co ułatwi im poruszanie niełatwych, delikatnych tematów, takich jak dojrzewanie czy stawianie granic” – podkreślają inicjatorzy akcji.

W najbliższym czasie kampanię uzupełnią także inne formaty oparte na kampanijnych key visualach – digitalowe i OOH.

Spoty i grafiki zostały zaprojektowane i zrealizowane przez Ancymony (*ancy). Key visuale agencja stworzyła we współpracy z fotografem Adrianem Obreczarkiem. Stronę zaprojektowała agencja Freundschaft. Część outdoorowa powstaje we współpracy z Clear Channel. W kampanię zaangażowało się także studio dźwiękowe Ucho Studio oraz młodzi ludzie, którzy użyczyli swoich głosów i wizerunków na potrzeby kampanijnych voice overów i key visuali. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj