Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„Żeby ciało przestało być obce” – SEXEDPL z kampanią skierowaną do uczniów i nauczycieli. 24 lutego 2025 roku wystartowała nowa kampania sexedpl pod hasłem „ciało obce”. tym razem fundacja postanowiła skupić się na problemie braku edukacji na temat cielesności i seksualności wśród uczniów. w ramach inicjatywy przygotowano scenariusze lekcji, które maja pomóc młodym ludziom w odkrywaniu swojego ciała. kampania została zrealizowana we współpracy z agencją ancymony (*ancy). jak zwracają uwagę inicjatorzy akcji, edukacja seksualna to w dalszym ciągu ogromna luka, a często nawet temat tabu. uczniowie wciąż są pozbawieni profesjonalnego wsparcia w kwestii tak kluczowej i mającej wpływ na całe ich dorosłe życie. z szeregiem ważnych pytań młodzi ludzie zostają sami, a nauczycielom brakuje rzetelnych narzędzi, by uczyć o dojrzewaniu, zdrowiu czy relacjach. „po wyjściu ze szkoły przypominamy małe encyklopedie – w głowach mamy układ okresowy pierwiastków, bitwy, dopływy konga, granice państw. z naszym własnym ciałem, emocjami i burzliwą fizjologią zostajemy sami i to jest insight, od którego wyszliśmy” – zwraca uwagę katarzyna kantner, senior copywriterka w ancymony (*ancy). celem kampanii „ciało obce” jest przede wszystkim zmiana podejścia do tematu cielesności i seksualności oraz podniesienie jakości edukacji w tym zakresie. inicjatywa ma przypominać, że wiedza o relacjach, intymności i własnym ciele nie powinna być „obca”. organizatorzy chcą, aby edukacja seksualna urosła do rangi „najważniejszego szkolnego przedmiotu”. w związku z tym fundacja sexedpl wraz z zespołem doświadczonych edukatorów – tosią kopyt, hubertem pajączkowskim i basią pietruszczak – przygotowała scenariusze lekcji dopasowane do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacji. „lekcje bez tabu” to kompendium wiedzy i gotowe narzędzia dla nauczycieli i edukatorów, którzy chcą szerzyć rzetelną wiedzę o dojrzewaniu, profilaktyce antyprzemocowej, profilaktyce zdrowotnej czy relacjach międzyludzkich. „to narzędzia, które pomagają nauczycielom i rodzicom otwierać ważne rozmowy z młodzieżą o ciele, emocjach, zdrowiu intymnym i relacjach. wierzymy, że dostęp do rzetelnej edukacji daje młodym ludziom siłę do budowania zdrowych granic i pełnych szacunku relacji” – wyjaśnia magda stawinoga, project managerka z fundacji sexedpl. bezpłatne materiały edukacyjne są dostępne do pobrania na stronie lekcjebeztabu.pl. w ramach kampanii powstały też materiały wideo. w pierwszym opublikowanym spocie słyszymy głosy młodych ludzi, którzy opowiadają o tym, czego uczyli się w szkole, a także o tym, z czym zostali sami. „wiem sporo o ciałach niebieskich, ale moje własne to wciąż ciało obce” – mówi jeden z bohaterów. kolejną odsłoną kampanii będzie spot skierowany do nauczycieli z udziałem znanych pedagogów, których można nazwać influencerami edukacyjnymi. „dotarcie do uczących jest tu kluczowe – fundacja chciała dać im do ręki to, czego potrzebują i co ułatwi im poruszanie niełatwych, delikatnych tematów, takich jak dojrzewanie czy stawianie granic” – podkreślają inicjatorzy akcji. w najbliższym czasie kampanię uzupełnią także inne formaty oparte na kampanijnych key visualach – digitalowe i ooh. spoty i grafiki zostały zaprojektowane i zrealizowane przez ancymony (*ancy). key visuale agencja stworzyła we współpracy z fotografem adrianem obreczarkiem. stronę zaprojektowała agencja freundschaft. część outdoorowa powstaje we współpracy z clear channel. w kampanię zaangażowało się także studio dźwiękowe ucho studio oraz młodzi ludzie, którzy użyczyli swoich głosów i wizerunków na potrzeby kampanijnych voice overów i key visuali. (kn).
24 lutego 2025 roku wystartowała nowa kampania SEXEDPL pod hasłem „Ciało obce”. Tym razem fundacja postanowiła skupić się na problemie braku edukacji na temat cielesności i seksualności wśród uczniów. W ramach inicjatywy przygotowano scenariusze lekcji, które maja pomóc młodym ludziom w odkrywaniu swojego ciała. Kampania została zrealizowana we współpracy z agencją Ancymony (*ancy).
Jak zwracają uwagę inicjatorzy akcji, edukacja seksualna to w dalszym ciągu ogromna luka, a często nawet temat tabu. Uczniowie wciąż są pozbawieni profesjonalnego wsparcia w kwestii tak kluczowej i mającej wpływ na całe ich dorosłe życie. Z szeregiem ważnych pytań młodzi ludzie zostają sami, a nauczycielom brakuje rzetelnych narzędzi, by uczyć o dojrzewaniu, zdrowiu czy relacjach.
„Po wyjściu ze szkoły przypominamy małe encyklopedie – w głowach mamy układ okresowy pierwiastków, bitwy, dopływy Konga, granice państw. Z naszym własnym ciałem, emocjami i burzliwą fizjologią zostajemy sami i to jest insight, od którego wyszliśmy” – zwraca uwagę Katarzyna Kantner, Senior Copywriterka w Ancymony (*ancy).
Celem kampanii „Ciało obce” jest przede wszystkim zmiana podejścia do tematu cielesności i seksualności oraz podniesienie jakości edukacji w tym zakresie. Inicjatywa ma przypominać, że wiedza o relacjach, intymności i własnym ciele nie powinna być „obca”. Organizatorzy chcą, aby edukacja seksualna urosła do rangi „najważniejszego szkolnego przedmiotu”. W związku z tym fundacja SEXEDPL wraz z zespołem doświadczonych edukatorów – Tosią Kopyt, Hubertem Pajączkowskim i Basią Pietruszczak – przygotowała scenariusze lekcji dopasowane do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacji.
„Lekcje bez tabu” to kompendium wiedzy i gotowe narzędzia dla nauczycieli i edukatorów, którzy chcą szerzyć rzetelną wiedzę o dojrzewaniu, profilaktyce antyprzemocowej, profilaktyce zdrowotnej czy relacjach międzyludzkich. „To narzędzia, które pomagają nauczycielom i rodzicom otwierać ważne rozmowy z młodzieżą o ciele, emocjach, zdrowiu intymnym i relacjach. Wierzymy, że dostęp do rzetelnej edukacji daje młodym ludziom siłę do budowania zdrowych granic i pełnych szacunku relacji” – wyjaśnia Magda Stawinoga, Project Managerka z Fundacji SEXEDPL.
Bezpłatne materiały edukacyjne są dostępne do pobrania na stronie lekcjebeztabu.pl.
W ramach kampanii powstały też materiały wideo. W pierwszym opublikowanym spocie słyszymy głosy młodych ludzi, którzy opowiadają o tym, czego uczyli się w szkole, a także o tym, z czym zostali sami. „Wiem sporo o ciałach niebieskich, ale moje własne to wciąż ciało obce” – mówi jeden z bohaterów.
Kolejną odsłoną kampanii będzie spot skierowany do nauczycieli z udziałem znanych pedagogów, których można nazwać influencerami edukacyjnymi. „Dotarcie do uczących jest tu kluczowe – fundacja chciała dać im do ręki to, czego potrzebują i co ułatwi im poruszanie niełatwych, delikatnych tematów, takich jak dojrzewanie czy stawianie granic” – podkreślają inicjatorzy akcji.
W najbliższym czasie kampanię uzupełnią także inne formaty oparte na kampanijnych key visualach – digitalowe i OOH.
Spoty i grafiki zostały zaprojektowane i zrealizowane przez Ancymony (*ancy). Key visuale agencja stworzyła we współpracy z fotografem Adrianem Obreczarkiem. Stronę zaprojektowała agencja Freundschaft. Część outdoorowa powstaje we współpracy z Clear Channel. W kampanię zaangażowało się także studio dźwiękowe Ucho Studio oraz młodzi ludzie, którzy użyczyli swoich głosów i wizerunków na potrzeby kampanijnych voice overów i key visuali. (kn)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„Żeby ciało przestało być obce” – SEXEDPL z kampanią skierowaną do uczniów i nauczycieli. 24 lutego 2025 roku wystartowała nowa kampania sexedpl pod hasłem „ciało obce”. tym razem fundacja postanowiła skupić się na problemie braku edukacji na temat cielesności i seksualności wśród uczniów. w ramach inicjatywy przygotowano scenariusze lekcji, które maja pomóc młodym ludziom w odkrywaniu swojego ciała. kampania została zrealizowana we współpracy z agencją ancymony (*ancy). jak zwracają uwagę inicjatorzy akcji, edukacja seksualna to w dalszym ciągu ogromna luka, a często nawet temat tabu. uczniowie wciąż są pozbawieni profesjonalnego wsparcia w kwestii tak kluczowej i mającej wpływ na całe ich dorosłe życie. z szeregiem ważnych pytań młodzi ludzie zostają sami, a nauczycielom brakuje rzetelnych narzędzi, by uczyć o dojrzewaniu, zdrowiu czy relacjach. „po wyjściu ze szkoły przypominamy małe encyklopedie – w głowach mamy układ okresowy pierwiastków, bitwy, dopływy konga, granice państw. z naszym własnym ciałem, emocjami i burzliwą fizjologią zostajemy sami i to jest insight, od którego wyszliśmy” – zwraca uwagę katarzyna kantner, senior copywriterka w ancymony (*ancy). celem kampanii „ciało obce” jest przede wszystkim zmiana podejścia do tematu cielesności i seksualności oraz podniesienie jakości edukacji w tym zakresie. inicjatywa ma przypominać, że wiedza o relacjach, intymności i własnym ciele nie powinna być „obca”. organizatorzy chcą, aby edukacja seksualna urosła do rangi „najważniejszego szkolnego przedmiotu”. w związku z tym fundacja sexedpl wraz z zespołem doświadczonych edukatorów – tosią kopyt, hubertem pajączkowskim i basią pietruszczak – przygotowała scenariusze lekcji dopasowane do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacji. „lekcje bez tabu” to kompendium wiedzy i gotowe narzędzia dla nauczycieli i edukatorów, którzy chcą szerzyć rzetelną wiedzę o dojrzewaniu, profilaktyce antyprzemocowej, profilaktyce zdrowotnej czy relacjach międzyludzkich. „to narzędzia, które pomagają nauczycielom i rodzicom otwierać ważne rozmowy z młodzieżą o ciele, emocjach, zdrowiu intymnym i relacjach. wierzymy, że dostęp do rzetelnej edukacji daje młodym ludziom siłę do budowania zdrowych granic i pełnych szacunku relacji” – wyjaśnia magda stawinoga, project managerka z fundacji sexedpl. bezpłatne materiały edukacyjne są dostępne do pobrania na stronie lekcjebeztabu.pl. w ramach kampanii powstały też materiały wideo. w pierwszym opublikowanym spocie słyszymy głosy młodych ludzi, którzy opowiadają o tym, czego uczyli się w szkole, a także o tym, z czym zostali sami. „wiem sporo o ciałach niebieskich, ale moje własne to wciąż ciało obce” – mówi jeden z bohaterów. kolejną odsłoną kampanii będzie spot skierowany do nauczycieli z udziałem znanych pedagogów, których można nazwać influencerami edukacyjnymi. „dotarcie do uczących jest tu kluczowe – fundacja chciała dać im do ręki to, czego potrzebują i co ułatwi im poruszanie niełatwych, delikatnych tematów, takich jak dojrzewanie czy stawianie granic” – podkreślają inicjatorzy akcji. w najbliższym czasie kampanię uzupełnią także inne formaty oparte na kampanijnych key visualach – digitalowe i ooh. spoty i grafiki zostały zaprojektowane i zrealizowane przez ancymony (*ancy). key visuale agencja stworzyła we współpracy z fotografem adrianem obreczarkiem. stronę zaprojektowała agencja freundschaft. część outdoorowa powstaje we współpracy z clear channel. w kampanię zaangażowało się także studio dźwiękowe ucho studio oraz młodzi ludzie, którzy użyczyli swoich głosów i wizerunków na potrzeby kampanijnych voice overów i key visuali. (kn).