sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościZespoły ds. komunikacji kluczowe przy fuzjach i przejęciach

Zespoły ds. komunikacji kluczowe przy fuzjach i przejęciach

Najczęściej pojawiającym się problemem komunikacyjnym w trakcie fuzji i przejęć w branży energetycznej jest zaniedbywanie dialogu z pracownikami. Wynika tak z badania przeprowadzonego przez On Board PR we współpracy z  PBS DGA.

O tym, że błędy komunikacyjne  w procesie fuzji i przejęć są popełniane najczęściej w relacjach z pracownikami, przekonanych jest 27 proc. ankietowanych. 15 proc. respondentów uznało natomiast, że błędy te dotyczą komunikacji ze związkami zawodowymi. Dla 11 proc. przepytanych błędy te występują na linii firma – rynek finansowy. Jeszcze mniej, bo jedynie 7 proc. wskazało na relację firma – media.

Jak uniknąć problemów? Według osób biorących udział w badaniu najistotniejszym aspektem w procesie komunikacji z pracownikami jest stworzenie zespołu ds. komunikacji, który na bieżąco będzie informował o procesie fuzji lub przejęcia – takiego zdania jest 11 proc. ankietowanych. Na stworzenie kanału zwrotnego dla pracowników, zaangażowanie kadry średniego szczebla oraz badanie oczekiwań i obaw pracowników wskazało po 10 proc. przebadanych. O 1 proc. mniej wskazał na stworzenie sprawnych kanałów komunikacji wewnętrznej. Zaangażowanie w procesy komunikacyjne kadry zarządzającej jest istotne dla 8 proc. ankietowanych. Na stały monitoring nastrojów wśród pracowników wskazało natomiast 6 proc.

Badanie przeprowadzono w maju 2011 roku na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. (ks)

Pełny raport

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj