niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZFPR poparł protest mediów: „Wolne media to nie slogan”

ZFPR poparł protest mediów: „Wolne media to nie slogan”

Związek Firm Public Relations zajął stanowisko w sprawie protestu mediów, który odbył się 10 lutego 2021 roku, i proponowanego podatku reklamowego.

W ramach akcji „Media bez wyboru” wiele portali internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych wstrzymało nadawanie programów i publikowanie wiadomości. W ten sposób media chciały pokazać, jak wyglądałby świat bez nich, i wyrazić sprzeciw wobec podatkowi od reklam, który planuje wprowadzić rząd.

Czytaj więcej: „Media bez wyboru” – trwa protest: czarne plansze, brak newsów i programów. „Skala jest ogromna”

SAR oraz IAA wyrażają sprzeciw wobec podatku od reklamy

„ZFPR zdecydowanie popiera protest przeciwko kolejnemu obciążeniu podatkowemu, jakie proponuje wprowadzić obecnie rząd. To, czego cała branża szeroko rozumianej komunikacji po roku funkcjonowania w pandemii potrzebuje, to stabilizacja finansowa dla powrotu na ścieżkę wzrostu” – przekazuje zarząd ZFPR. „Wbrew zapewnieniom autorów propozycji nowej regulacji, nie tylko nie wpłynie ona na poprawę koniunktury, ale pogłębi recesję. Nie mamy bowiem wątpliwości, że nowy podatek dla części mediów i innych podmiotów, których dotknie, będzie oznaczał wyrok śmierci oraz spowoduje konsekwentną reakcję łańcuchową dla znaczącej liczby pozostałych uczestników tego rynku” – czytamy w oświadczeniu.

Związek Firm PR pisze także: „im mniej niezależnych, różnorodnych mediów, tym mniej wolności słowa”. „Dla branży PR media stanowią najważniejszego, suwerennego partnera. Współpracujemy na co dzień, czerpiąc z mediów informacje i tych informacji mediom dostarczając. Nie różnicujemy redakcji na »lepsze i gorsze«, gdyż nie faworyzujemy odbiorców jednych, ani nie dyskryminujemy drugich. Rzetelna informacja ma swobodnie dotrzeć do każdego adresata – grupy społecznej, zawodowej, konsumenta, obywatela, którzy mają pełne prawo i mogą na niej skorzystać” – czytamy w komunikacie Związku. Jak pisze zarząd ZFPR, współpraca PR-owców i dziennikarzy to „jeden z najlepszych przykładów symbiozy w biznesie”. „Ale powodzenie naszej branży zakłada, że będziemy mogli współpracować ze stabilnymi, niezależnymi i wiarygodnymi partnerami. Wolne media to nie slogan. To podstawa ładu społecznego i demokratycznego. To pluralizm i powszechny oraz równy dostęp do informacji. Dlatego stoimy na stanowisku, że należy zdecydowanie reagować, kiedy ten ład jest zagrożony, zanim zostaniemy pozbawieni możliwości wyrażenia naszego zdania” – czytamy w komunikacie ZFPR-u. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj