środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościZFPR zabiera głos w sprawie Profile PR i ARP

ZFPR zabiera głos w sprawie Profile PR i ARP

Oświadczenie Zarządu Firm Public Relations

Dotyczy artykułu z dnia 25 września 2013 r. na portalu www.trójmiasto.pl pt. „Agencja Rozwoju Przemysłu manipuluje. Niekontrolowany wyciek w sprawie Stoczni Gdańsk” autorstwa Wioletty Kakowskiej-Mehring.

Na wstępie chcielibyśmy zaznaczyć, że wszelkie zarzuty natury etycznej władze Związku Firm Public Relations traktują bardzo poważnie zwłaszcza, iż dotyczą one firmy Profile, jednego z członków tej organizacji oraz samej osoby Rafała Szymczaka – prezesa Związku Firm Public Relations oraz partnera agencji Profile.

Zgodnie z wewnętrznymi regulacjami Związku Firm Public Relations w przypadku wątpliwości natury etycznej Zarząd Związku ma prawo natychmiast zawiesić firmę w prawach członka do wyjaśnienia wątpliwości. Co dalej może prowadzić do wykluczenia takiej firmy z listy jej członków.

W opublikowanej na łamach portalu trójmiasto.pl rekomendacji firmy Profile nie ma mowy o jakiejkolwiek manipulacji, przeinaczaniu, naginaniu, wykorzystaniu do własnych celów, wywieraniu (często ukrytego) wpływu. Co z etycznego punktu nie budzi wątpliwości naruszania Kodeksu Dobrych Praktyk ZFPR i nie daje podstaw do zawieszenia firmy Profile w prawach członka Związku.

Zarzuty kierowane pod adresem firmy Profile oraz osoby Rafała Szymczaka uznajemy za bezpodstawne, gdyż dotyczą formy przekazów, a nie ich treści. Określenie „kontrolowany przeciek” (jakkolwiek brzmi kontrowersyjnie), o ile zawiera treści prawdziwe, nie może być uznane za manipulację, ponieważ w istocie jest jedynie selektywną formą przekazu.

Z opublikowanej rekomendacji wynika, iż firma Profile swoje rekomendacje opracowała po zapoznaniu się z biznes planem klienta. Świadczy to o staranności działania, aby informacje kierowane do opinii publicznej były prawdziwe, rzetelne oraz wyczerpujące i niebudzące wątpliwości natury etycznej.

Pragniemy również zaznaczyć, iż pracownicy firm PR są zobowiązani do zachowania najwyższej staranności działania w kwestii poufności informacji otrzymanych od klientów. Dlatego publikacja/komentowanie wewnętrznych dokumentów firm bez zgody klienta jest naruszeniem zasad etycznych, a takim właśnie dokumentem jest publikowana rekomendacja.

Publiczną krytykę w tej sprawie kierowaną pod adresem firmy Profile i Prezesa Rafała Szymczaka przez członków ZFPR oraz ich pracowników Zarząd będzie traktował jako dyskredytację i zgodnie z Kodeksem Dobrych Praktyk ZFPR pociągnie te firmy do odpowiedzialności.

Komentarz Szymona Sikorskiego do sprawy Profile i ARP

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj