1 czerwca rozpoczęła się III edycja konkursu na najlepszą stronę internetową spółki giełdowej Złota Strona Emitenta 2009, organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.
Konkurs ma promować strony spółek giełdowych jako przyjazne, efektywne i nowoczesne formy komunikacji w środowisku biznesowym.
Ocenie w Konkursie podlegają strony internetowe wszystkich spółek, których akcje w dniu 10 lipca 2009 roku będą notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, w tym na rynku NewConnect. Witryny spółek podzielone są na 4 kategorie:
I – strony spółek należących do indeksów WIG20 i mWIG40,
II – witryny spółek sWIG80,
III – strony pozostałych spółek notowanych na GPW oraz
IV – strony spółek rynku NewConnect.
Podobnie jak w latach poprzednich Konkurs podzielony będzie na 3 etapy. Kryteria oceny opracowane zostały na podstawie raportu podsumowującego ubiegłoroczną edycję Konkursu. W bieżącym roku szczególnie istotna będzie interaktywna komunikacja spółek z inwestorami (przewidziane jest skierowanie do spółek kilku zapytań, które będą miały wyższą wagę punktową niż w ubiegłym roku) oraz łatwość dotarcia do witryny danej spółki (analizowana będzie efektywność pozycjonowania strony). Ponadto, na II etapie Konkursu dodane zostało nowe kryterium oceny – przydatność strony internetowej z punktu widzenia inwestorów (zarówno indywidualnych, jak i instytucjonalnych). Aby ułatwić spółkom przygotowanie się do konkursu opracowane zostały precyzyjne kryteria oceny na I etapie Konkursu.
Regulamin Konkursu, harmonogram oraz wszystkie informacje są dostępne na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl/2009
Ogłoszenie wyniku Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi podczas IV Kongresu SEG, 2 października 2009 roku. (kk)