Podczas gali zorganizowanej w warszawskim hotelu InterContinental po raz dziewiąty rozdano Złote Spinacze. Do konkursu zorganizowanego przez Związek Firm Public Relations zgłoszono 180 prac.
Nagrody przyznano w 16 kategoriach głównych oraz 3 specjalnych. Trzy statuetki otrzymała agencja Euro RSCG Sensors. Nagrodzono kampanie: „Boskie matki (w kategorii kampania społeczna i kategorii specjalnej: kreatywność ), oraz „I love Polska Wschodnia” (kategoria sektor publiczny). Po dwie nagrody przyznano agencjom Testa Communications i Partner of Promotion. Pierwszą nagrodzono za projekt „Cała Polska nosi wąsy”, która zwyciężyła w kategorii PR korporacyjny oraz kategorii specjalnej dla najbardziej efektywnej kampanii. Partner of Promotion otrzymała natomiast nagrodę w kategorii komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa za kampanię „Tiger jest tylko jeden” oraz za powstrzymanie próby monopolizacji polskiego rynku eksportowego (statuetka w kategorii public affairs & lobbying).
Po jednej statuetce zdobyły agencje Imago PR (w kategorii PR produktu za projekt „Europejski Kongres Gospodarczy 2011”), Eskadra Publica (nagrodzona wraz z marką Winiary w kategorii kampania edukacyjna, za program edukacyjny „Jedz smacznie i zdrowo”). W kategorii start nowego produktu, usługi lub firmy nagrodzono kampanię „Pod prąd”, zrealizowaną przez agencję GoCulture, w kategorii CSR Złotego Spinacza zdobyła natomiast magnifiCo za projekt „Adam – mężczyźni kontra rak piersi”. Za działania w mediach społecznościowych nagrodę zdobyła Heureka, za projekt „»Ojciec Bóg« z Facebooka na deski teatru”. Wśród laureatów znalazły się także agencje: Raczkiewicz Chenczke Consultants, nagrodzona z Getin Bankiem za kampanię „Rozwiń swój biznes z Genin” (kategoria Business-to-Business PR) oraz Genesis PR (nagroda w kategorii PR finansowy i relacje inwestorskie za wsparcie pierwszej oferty publicznej oraz debiutu akcji Fortuna Entertainment Group na GPW w Warszawie). Wśród nagrodzonych agencji znalazła się także InnerLook Consultancy, która wraz z departamentem PR Inner Corp otrzymała statuetkę w kategorii event komercyjny, za akcję „Dzień Darmowej Dostawy” oraz On Board, którego nagrodzono wraz z firmą Gaspol za Ogólnopolski Program na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Społeczności Lokalnych „Gaspol kibicuje klimatowi” (kategoria green PR).
Poza agencjami wśród zwycięzców znalazły się także firmy oraz instytucje. W kategorii komunikacja wewnętrzna zwyciężyła Wirtualna Polska (projekt „WPKompas – Księga wartości Wirtualnej Polski”), Stowarzyszenie Wiosna otrzymało natomiast nagrodę za projekt społeczny „Znani ludzie w Szlachetnej Paczce” (kategoria event społeczny). Wśród laureatów znalazła się także instytucja publiczna – Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego, nagrodzony w kategorii PR miejsca, miasta lub regionu za kampanię „Mazury – Cud Natury”. (ks)