4 grudnia poznaliśmy zwycięzców 13. edycji konkursu Złote Spinacze. W organizowanym przez Związek Firm Public Relations konkursie statuetki wręczono w 26 kategoriach.
Najwięcej, bo po trzy nagrody, zdobyły projekty „Adoptuj pszczołę 2”, zrealizowany przez Greenpeace Polska, i „Grupa Azoty na ustach świata, czyli jak zbudować globalną rozpoznawalność i wiarygodność”, który stworzyła agencja Maurent PR dla Grupy Azoty.
Po trzy statuetki odebrały również agencje Havas PR Warsaw i Hill+Knowlton Strategies Poland. Havas PR Warsaw i Orange Polska zdobyły nagrody za kampanię „Przestrzeń pasji na Orange.Jobs” w kategorii PR korporacyjny i w kategorii specjalnej Kreatywność. Havas odebrał też nagrodę w kategorii sektorowej Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze za kampanię „Centrum Posnania – jedno z największych przedsięwzięć deweloperskich w Polsce i Europie Centralnej”. Agencja Hill+Knowlton Strategies Poland zdobyła z kolei dwie statuetki za akcję „#Ocal książki” – w kategorii Public Affairs i lobbying oraz sektorowej Kultura i media. Trzecią nagrodę agencja otrzymała za kampanię „»Lords of the Fallen« – największa polska superprodukcja 2014 roku” w kategorii Technologia, IT, telekomunikacja.
KATEGORIE GŁÓWNE
PR korporacyjny
Przestrzeń pasji na Orange.Jobs – Havas PR Warsaw i Orange Polska
PR produktu
Ciągnik dla rolnika nie dla komornika – Unicorn Media
Public Affairs i Lobbying
Kampania #Ocal książki – Hill+Knowlton Strategies Poland
Kampania Społeczna
Adoptuj pszczołę 2 – Greenpeace
Komunikacja wewnętrzna
Zakosztować filozofii – Nexteer w Europie – Imago PR z i dla Nexteer Automotive
Event komercyjny
European Rover Challenge – Planet PR
Event społeczny
Europejskie Forum Nowych Idei 2014 – Konfederacja Lewiatan
Launch nowego produktu, usługi lub firmy
„Wiedźmin 3: Dziki Gon” polskim eksportowym dobrem narodowym – Monday Public Relations i CD PROJEKT RED
Corporate Social Responsibility (CSR)
Tatuaże Wolności – Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Laboratorium PR
PR miejsca, miasta lub regionu
Leśne Ślady Natury – Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Łodzi, Telma Communications Agency
Social media
#Oddaj serce / #GiveYourHeart – Polskie Towarzystwo Programów Zdrowotnych i Agencja Projekt PR
Business-to-Business PR
Grupa Azoty na ustach świata, czyli jak zbudować globalną rozpoznawalność i wiarygodność – Grupa Azoty i Maurent PR
PR finansowy i relacje inwestorskie
Selvita – jak polscy naukowcy zdobyli miliony na walkę z rakiem – InnerValue Investor Relations i Selvita
Media Relations
Grupa Azoty na ustach świata, czyli jak zbudować globalną rozpoznawalność i wiarygodność – Grupa Azoty i Maurent PR
KATEGORIE SEKTOROWE
Technologia, IT, telekomunikacja
„Lords of the Fallen”- największa polska superprodukcja 2014 roku – Hill+Knowlton Strategies Poland
Finanse
„Nie daj się zrobić w słupa” – Kontrola Skarbowa
Uroda, Higiena i Styl Życia
Promocja książki „Kuchnia Fit” Konrada Gacy w blogosferze – Synertime wraz z Gaca System
Sektor spożywczy
„Pasaż Tesco. Poznaj bliskiego sąsiada” – Garden of Words, Tesco Polska
Kultura i Media
Kampania #Ocal książki – Hill+Knowlton Strategies Poland
Medycyna i Zdrowie
Przygotuj się na wstrząs! – Polpharma we współpracy z Flywheel PR, Telescope, Brand Garden
Sport, turystyka, rekreacja
Polsko rusz się! – Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants i Fundacja SportSupport
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Centrum Posnania – jedno z największych przedsięwzięć deweloperskich w Polsce i Europie Centralnej. – Havas PR Warsaw, Centrum Posnania
Przemysł, motoryzacja, transport, logistyka
Grupa Azoty na ustach świata, czyli jak zbudować globalną rozpoznawalność i wiarygodność – Grupa Azoty i Maurent PR
NGO i Sektor Publiczny
Adoptuj pszczołę 2 – Greenpeace
KATEGORIE SPECJALNE
Kreatywność
Przestrzeń pasji na Orange.Jobs – Orange Polska i Havas PR Warsaw
Efektywność
Adoptuj pszczołę 2 – Greenpeace
Partnerem merytorycznym audytującym konkurs jest firma KPMG.
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu.