2013 obfitował w sytuacje, wobec których nie można było przejść obojętnie i „bez komentarza”. Kto zasłużył naszym zdaniem na miano „złotoustego”? Przedstawiamy pierwszą 11.
1. Czarnowski o czarnym PR
„Moim zdaniem czarny PR istnieje i ma się bardzo dobrze, stanowiąc bardzo silną dziedzinę już nie tylko polskiego PR, ale całego naszego systemu komunikacji” – napisał Piotr Czarnowski, prezes First PR, w felietonie dla PRoto.pl
2. Najder dla PRoto.pl
„W uproszczeniu, w całej Europie jest to żywność oraz piwo. I w tych segmentach warto postawić na polską markę” – powiedział Krzysztof Najder, przewodniczący Rady Marek Superbrands, o segmentach, w których polska marka jest najbardziej ceniona.
3. Olędzki na łamach Proto.pl
„Odnoszę jednak wrażenie, że szczególnie w społeczeństwach, gdzie mentalność »homo sovieticus« (z racji wieku znam to z autopsji) nie jest rzadkością, nazwa »public relations« kojarzy się albo wręcz jest utożsamiana z propagandą i wielokrotnie tak to się odbywa w praktycznym działaniu organizacji albo przynajmniej jest życzeniem managementu wielu instytucji” – napisał Jerzy Olędzki w artykule dla PRoto.pl
4. Hatalska o blogosferze
„Widzę zwiększone zainteresowanie firm blogosferą. Coraz więcej marek się tutaj pojawia. Myślę, że to wynika z tego, że social media kojarzyły się do tej pory z Facebookiem, który powoli zaczyna tracić swoją siłę” – powiedziała Natalia Hatalska w rozmowie z PRoto.pl.
5. Kuba Wojewódzki dla serwisu Gazeta.pl
„Chcę zacząć z własną religią i z własną małą sektą, z ludźmi, którzy nie są zainteresowani tylko hałasem. Ja się stałem galerią handlową cudzych spraw, tablica na moim profilu stała się wycieraczką cudzych problemów” – tak decyzję o zamknięciu swojego profilu na FB uargumentował Kuba Wojewódzki.
6. Jakub Marczyński do PR-owców w sprawie Czytaj – Podrywaj
„Wszyscy chcą karać nie swoje dziecko. Takim osobom dziś mówię jasno: »sraty pierdaty«. Oceniajcie proszę moje kampanie i innych organizacji. Dajcie studentom szansę popełniać błędy. Nie zabijajcie potencjału, który może nas wszystkich przerosnąć” – nawołuje w PRoto.pl Jakub Marczyński ze Stowarzyszenia WIOSNA
7. Relacje z mediami wg rzecznika Ministerstwa Zdrowia
„Bo nie” – tak rzecznik prasowy Ministerstwa Zdrowia, Krzysztof Bąk, argumentuje odmowę udzielenia komentarza redakcji PRoto.pl.
8. Wiesław Gałązka o PR i propagandzie
„Tak naprawdę mówienie o PR w polskiej polityce to jest nadużycie. Po prostu ignoranccy politycy i dziennikarze zastąpili pojęcie propagandy pojęciem PR-u” – powiedział w wywiadzie dla PRoto.pl Wiesław Gałązka, niezależny konsultant polityczny
9. Wojciech Jabłoński o Kaczyńskim z tabletem
„Facet bez konta w banku i prawa jazdy, który o internautach mówi, że to pijacy i onaniści, nie wygląda z tym sprzętem wiarygodnie” – powiedział PRoto.pl Wojciech Jabłoński z UW
10. Ryszard Solski dla PRoto.pl
„A jeśli chodzi o polskie firmy PR – szczerze mówiąc, nie jestem optymistą. W minionych latach kilka agencji zapowiadało szumnie podbój Europy Środkowej czy Rosji, ale sukcesów jakoś nie widać. PR to dziedzina, w której dominują gracze lokalni i globalni, regionalnym trudno się tu wcisnąć” – tak Ryszard Solski w rozmowie z PRoto.pl ocenia sytuację na rynku PR
11. Igor Janke dla PRoto.pl
„Dla naprawdę rzetelnego dziennikarstwa jest już coraz mniej miejsca i w druku, i w sieci. Co nie znaczny, że już nie ma rzetelnych dziennikarzy. Są, ale jest ich coraz mniej” – powiedział Igor Janke w wywiadzie dla PRoto.pl