Na portalu bulldogreporter.com można zapoznać się z wynikami badań, dotyczącymi atrakcyjności poszczególnych mediów wśród młodych ludzi. Badanie przeprowadzone przez firmę New Paradigm pokazuje, że osoby pomiędzy 16. a 29. rokiem życia coraz częściej przedkładają Internet nad telewizję.
77 proc. z nich deklaruje, że potrafiłoby żyć raczej bez telewizji niż bez dostępu sieci. Międzynarodową analizę przeprowadzono na 7600 młodych ludziach. Nastolatkowie z Chin są najbardziej przywiązani do Internetu – aż 87 proc. z nich wskazało na przewagę sieci nad telewizją. Do podobnych wniosków, co analitycy z New Paradigm, doszli pracownicy firmy Edison Media, rezultat ich badań można zobaczyć na stronie internetowej.
Sally Falkow, która jest ekspertem w kwestiach zawartości stron www i marketingu internetowego w USA – po analizie wyników badań – stwierdziła, że firmy muszą bardziej brać pod uwagę zmieniającą się rzeczywistość. Właściciele przedsiębiorstw powinni docierać do wybranych grup wiekowych tymi kanałami, które one same uważają za najskuteczniejsze. Stąd bierze się potrzeba wdrożenia marketingu internetowego i strategii PR-owskich zaprojektowanych na potrzeby sieci. Falkow wskazuje, że dobrym początkiem jest możliwość wykorzystania kanału RSS zaprojektowanego z myślą o grupie docelowej. (kk)