Zeszły rok był szczególnie zły dla wizerunku amerykańskiego biznesu – pisze na stronie news.thomasnet.com David Butcher.
Autor przytacza wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Harris Interactive w okresie od lutego do marca 2008 roku. 33 proc. respondentów przyznało, że w ostatnich latach reputacja amerykańskich korporacji nieznacznie się pogorszyła, natomiast 18 proc. wskazało na znaczny jej spadek. W sumie 71 proc. Amerykanów poproszonych o ocenę reputacji rodzimych korporacji uznało, że nie cieszą się one dobrą opinią.
Ufać korporacjom przestaje także światowa opinia. W ankiecie przeprowadzonej przez agencję Edelman w 20 krajach (Edelman’s 10th Trust Barometer) zaufanie wobec korporacji zadeklarowało 62 proc. respondentów – jest to wynik najniższy od 10 lat.
„Ciężej będzie odbudować naszą gospodarkę, ponieważ żadna instytucja nie przejęła zaufania utraconego przez biznes – zdobywanie zaufania nie jest grą o sumie zerowej” – komentuje wyniki Richard Edelman, prezydent agencji Edelman. (ks)