Na stronie Greenway Communique pojawiła się informacja na temat raportu „A McKinsey Global Survey” przeprowadzony dla McKinsey & Company. Raport objął dwa tysiące dyrektorów i managerów firm z całego świata i dotyczył wpływu zmian klimatu na zarządzanie wizerunkiem firmy.
Portal podaje, że 68 proc. badanych uznaje sprawy ekologii za ważne w prowadzeniu polityki firmy, a szczególnie w tworzeniu strategii społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach. 59 proc. z nich wskazuje, że miała ona wpływ na rozwój i kierowanie nowymi produktami.
Wyniki raportu wskazują, że uwzględnienie spraw ekologii nie przekłada się na bezpośrednią akcję na jej rzecz. Jednak aż dwie trzecie badanych stwierdziło, że ich firma stale bierze pod uwagę zagadnienie zmian klimatycznych podczas ustalania swojej strategii CSR. Ponadto autorzy raportu podkreślają, że coraz więcej firm zauważa, że ich wpływ na środowisko przekłada się bezpośrednio na sprzedaż ich produktów oraz reputację przedsiębiorstwa.(mk)