niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTikTok zamierza promować filmy trwające ponad minutę

TikTok zamierza promować filmy trwające ponad minutę

TikTok chce nagradzać wysokiej jakości filmy trwające ponad minutę – informuje engadget.com. Aplikacja ogłosiła, że planuje wprowadzić Creator Rewards Program, który wcześniej był dostępny jedynie w wersji beta i nosił nazwę Creativity Program – dowiadujemy się. 

Nowy Creator Rewards Program ma nagradzać oryginalne, wysokiej jakości filmy dłuższe niż 60 sekund. Zoptymalizowana formuła przyznawania nagród skoncentruje się na czterech obszarach: oryginalności, czasie odtwarzania, wartości wyszukiwania i zaangażowaniu odbiorców – przekazuje engadget.com. 

Źródło zauważa, że publikowanie dłuższych filmów stanowi dla TikToka potencjalne źródło zysków. Serwis społecznościowy poinformował, że funkcja odniosła sukces już w 2023 roku. Całkowite przychody twórców wzrosły wówczas o 250 proc. Co więcej, od momentu wprowadzenia opcji w wersji beta podwoiła się liczba użytkowników zarabiających ponad 50 tys. dol. miesięcznie. 

Czytaj więcej: TikTok chce popularyzować dłuższe treści wideo

Engadget.com wspomina także o nieistniejącym już Creator Fund, czyli specjalnym funduszu dla twórców, który został zlikwidowany w 2023 roku. Był on krytykowany za niskie kwoty wypłacane autorom filmów. Źródło podaje przykład streamera Hanka Greena, który przyznał, że w 2023 roku jego przychody z TikToka stanowiły ułamek jego zarobków z YouTube’a oraz około połowy tego, co zarabiał na TikToku jeszcze przed wprowadzeniem funduszu. 

Portal podaje również odwrotność powyższej sytuacji. Zauważa, z ówczesnego Creativity Program w wersji beta wypłacano twórcom (z liczbą subskrybentów od pół miliona do kilku milionów) kwoty wynoszące od kilku tysięcy do prawie 100 tys. dol. miesięcznie – dowiadujemy się. 

Jak czytamy, początkowo widzowie nie byli pewni, czy przekonają się do dłuższych filmów w serwisie TikTok. Źródło powołuje się na wyniki wewnętrznej ankiety TikToka z 2023 roku, gdzie prawie 50 proc. użytkowników platformy stwierdziło, że filmy trwające ponad minutę są „stresujące”. Okazało się również, że 1/3 osób korzystających z aplikacji oglądała filmy z podwójnym przyspieszeniem – informuje engadget.com, powołując się na dane serwisu wired.com. 

W tekście źródłowym pojawia się również informacja, że TikTok rozszerza funkcje subskrypcji dla twórców. Wcześniej tylko użytkownicy prowadzący transmisje live mieli dostęp do płatnych treści, spersonalizowanych emotikon czy odznak. Teraz te korzyści mają być dostępne również dla użytkowników, którzy nie prowadzą streamów na żywo. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj