środa, 15 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościZmiany wizerunku w policji

Zmiany wizerunku w policji

Według Warsaw Business Journal, po zmianach politycznych w Polsce promocja policji stała się wyzwaniem dla wytrawnych specjalistów z branży PR. Policja musiała zmienić swój wizerunek komunistycznego organu władzy i w 10 lat stać się stróżem porządku publicznego. Jednym z podstawowych problemów okazała się korupcja. W celu poprawy wizerunku należało położyć nacisk na dwa istotne elementy: pozytywne rezultaty pracy policji oraz rzetelne informowanie o nich przy pomocy mediów. Wiadomości o policji pochodzą głównie z prasy, radia i telewizji, więc to one mają pomóc w kreowaniu jej pozytywnego wizerunku. Policja jest świadoma wagi mediów, jej przedstawiciele wiedzą, że w pojedynkę nie będą mogli poprawić poczucia bezpieczeństwa wśród obywateli. Szkoła Policyjna w Szczytnie stworzyła kursy dla rzeczników prasowych, aby wykształcić samodzielne zespoły prasowe w kraju i pomagać rzecznikom policji na szczeblu lokalnym. „Żadna siła policyjna na świecie nie może istnieć bez informacji ze strony społeczeństwa. Im ma ich więcej tym skuteczniejsze są jej działania” – zapewnia Mariusz Sokołowski, rzecznik stołecznej policji. Wydajność policji zależy od wzajemnego zaufania i obywatelskiej chęci współpracy, która ma nie kojarzyć się więcej z donosicielstwem, ale z działaniem na rzecz bezpieczeństwa społecznego.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj